Op Amsterdam Airport Schiphol is gisteren de volledig vernieuwde Lounge 3 feestelijk geopend door Jos Nijhuis, President en CEO Schiphol Group en Benno Leeser, voorzitter business partners airside Schiphol. Lounge 3 is het winkel- en verblijfsgebied voor passagiers na de paspoortcontrole, een internationale omgeving waar jaarlijks circa 5,3 miljoen reizigers verblijven voor het vertrek van hun vliegtuig. In de vernieuwde lounge is een verrassende synergie gevonden tussen Nederlandse en internationale merken, zoals een innovatieve bloemenwinkel in een glazen grachtenpand, en de eerste vestiging van Victoria’s Secret in Europa.

Maarten de Groof, Executive Vice President en CCO Schiphol Group: “Het is onze ambitie om Europe’s Preferred Airport te zijn en te blijven. Innovatie in onze voorzieningen is daarvoor van fundamenteel belang. Duurzaamheid speelde in de vernieuwingen een niet te onderschatten rol: waar mogelijk zijn in de bouw duurzame toepassingen gebruikt en alle winkels werken zoveel mogelijk met LED-verlichting. Alles bij elkaar kan deze nieuwe Lounge 3 zich blijven meten met de beste airport lounges ter wereld.” Lounge 3 biedt 26 winkels, 7 horecagelegenheden, wellness en diverse services als gratis WiFi en een bankwisselkantoor.