Nieuws

SolFly: “Het begin was lastig”

Deel dit artikel

Vanavond werd het eenjarig bestaan van SolFly uitbundig gevierd in de Studio’s Aalsmeer waar de Brooklyn Night werd gehouden. Ruim 750 reisagenten kwamen af op het eerste grote event van de reisorganisatie van Hans Mosselman. “Het was een lastig begin”, zegt Mosselman. “Ik heb behoorlijk moeten investeren, maar ik ben een doorzetter. Ik werd extra gemotiveerd door de Griekse hoteliers. Ze zeiden: ‘Hans, je moet doorgaan. De markt heeft een partij als SolFly nodig’. Ik heb daar fantastische steun aan gehad.” Vanavond waren ook drie afgevaardigden uit Kos, Corfu en Rhodos aanwezig. “Griekenland heeft het moeilijk, ik hoor dagelijks de verhalen. Maar het land heeft zoveel warmte; ze hebben zoveel mensen in nood opgevangen. Dus laten we er met zijn allen wat aan doen om Griekenland een beetje te helpen, want dat verdienen ze.”

De touroperator brengt ook dit jaar één brochure met twee verschillende covers uit. Eén voor Griekenland en één voor Portugal/Spanje. “Op deze manier genereren we meer schapruimte in de winkel.” Nieuw bij SolFly is Zakynthos met twee garantiecomplexen, Villa Phoenix en Sandy Maria, en voor komend zomerseizoen biedt SolFly ook Tenerife als nieuwe bestemming aan. “Waarom zouden reisagenten SolFly moeten verkopen? We hebben een goed product; het zijn kleinschalige acco’s waarvan ik de eigenaren ken, ik heb bijna alle foto’s zelfs gemaakt en daardoor weet ik wat ik aanbied. We zien met z’n allen wat er gebeurt in de markt; grote spelers worden steeds groter, ze trekken alle klanten naar zich toe en doen dat niet om de branche te helpen, maar ik doe dat wel. Ik help de reisagent en geef de retail iets in handen wat naar de klanten toe een toegevoegde waarde heeft.”

Brooklyn Nights
SolFly nodigde de reisagenten uit voor een spraakmakende avond tijdens de theatershow Brooklyn Nights in studio’s Aalsmeer, tevens de nieuwe huisvesting van SolFly. “Mijn kantoor zit op de vierde etage.” De avond had een zakelijk en vermakelijk tintje en een gezellige after party in drie verschillende zalen met geweldige muzikanten. Mosselman nodigt reisagenten ook uit om een dergelijke avond als Brooklyn Nights te verkopen aan hun klanten. “Natuurlijk tegen een aantrekkelijk commissie, zie het als iets extra’s voor de klant. De reisagent beschikt over bepaalde gegevens, zoals een verjaardag, een jubileum, daar kan hij of zij op inspelen.”

B2B-site
SolFly is ook bezig met de introductie van een B2B-website. Het is nog niet bekend wanneer de site live gaat.

Author


Deel dit artikel
Vorige bericht

MSC Cruises rolt wereldwijd nieuwe merkcampagne uit

Volgende bericht

Nieuw magazine CRUISE & STYLE 2016

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.