Social mediaIn december kijken we terug op het jaar. De EurAm statistieken over het gebruik van de website zijn dan zeer waardevol. Ik zal twee voorbeelden noemen van zaken die opvielen het afgelopen jaar. Ten eerste, de reisagent bepaalt zelf zijn ‘marge’ maar hij kan, indien gewenst, hier per offerte van afwijken. De laatste drie jaren constateren wij een verhoging van de marge van maar liefst 2.15%. In tegenstelling tot wat je misschien verwacht tijdens dit crisisjaar zien we ook in 2012 een verhoging van 0.45% ten opzichte van 2011. Er wordt dus nog steeds goed verdiend op de EurAm producten.

Verder zien wij dat de gemiddelde reissom de afgelopen drie jaar met maar liefst 25.7% is gestegen. De reisagent ontdekt steeds meer dat hij met onze website concurrerend is en toegevoegde waarde levert. Denk hierbij aan de mooie offerte en het gratis RoadBook. Ten slotte, de reisagent doet meer aan ‘upselling’ door meerdere budgetvriendelijke hotels per plaats voor te stellen in een offerte maar ook gunstig geprijsde 5-sterren hotel. Steeds vaker kiest de klant het betere hotel. Deze voorbeelden leren ons dat reisagenten steeds vertrouwder raken met maatwerkreizen. Ben benieuwd welke functionaliteiten van EurAm in 2013 worden ontdekt want we hebben heel wat in petto!