‘Ster Cruises’ is de veelbelovende naam van het nieuwe cruiselabel dat op 12 mei is gelanceerd. Het nieuwe label komt voort uit een samenwerking tussen het retailplatform Sambasso en cruisespecialist Fleur Broer.

Onder dit eigen label van de retail wordt de uitvoering van de reizen verzorgd door Travel IT, het bedrijf achter Fleur Broer. Uniek voor Ster Cruises is dat de Sambasso agent altijd bemiddelt en dus altijd rendement maakt. Ster Cruises biedt een heel nieuw cruise verkoopconcept voor de reisagent met vele voordelen voor zowel de klant, de reisagent als de leverancier. Het concept maakt gebruik van een interessant verdienmodel waarbij gewerkt wordt met een vaste boekingsfee. De consument kan boeken zoals hij/zij op dat moment beslist. Omnichannel zoals we dat al jaren kennen in de reiswereld, maar wel altijd via de retail.

De samenwerking tussen Sambasso en Ster Cruises is het bewijs dat omnichanneling prima kan worden toegepast in de retail in samenwerking met preferente leveranciers die het nieuwe retailmodel begrijpen en omarmen. De Sambasso techniek garandeert ook dat als er een boeking wordt gedaan zonder directe lead vanuit de retailer, de boeking toch altijd aan de meest “logische” agent wordt toegewezen. De reisagent die het Ster Cruises product het meest actief vermarkt krijgt ook de meeste boekingen binnen. En daarmee is de cirkel, aldus Bert Wildeman van Sambasso, helemaal rond. “Fleur Broer zal volop profiteren als leverancier van dit unieke product.”