Nieuws

Travel360° en TRAVel Media bundelen krachten

Deel dit artikel

Het Belgische Travel360° en het Nederlandse TRAVel Media bundelen hun krachten in de joint venture TRAVelMedia Belux BV. Beide bedrijven zijn actief in de B2B-communicatie in de reiswereld en hebben hierin een stevige reputatie opgebouwd. Het nieuwe bedrijf wil vanaf dag één met drie scherp gepositioneerde merken de Belgische reissector informeren, inspireren en opleiden.

Vakblad TravMagazine BeLux brengt relevant nieuws, spraakmakende interviews en achtergrondartikels. Het blad verschijnt vanaf 8 oktober tweewekelijks op de vrijdag, zowel in het Nederlands als in het Frans, met ook een 24/7 online nieuwsplatform in beide talen. Travel360° blijft actief als online B2B platform met marketing- en opinie content, het Travel360° magazine wordt op kwartaalbasis gepubliceerd met diepgravende, grens overstijgende artikels. TravEcademy is hét online leerplatform, dat ook actief wordt in België en Luxemburg – in het Frans en Nederlands.

Jan Peeters: ‘Een team van meer dan 10 professionals werkt in volle synergie aan deze titels. Het is het breedste en meest volledige aanbod ooit op de Belgische markt. Ik ben verheugd om hier sturing aan te kunnen geven, en weet: dit is slechts het begin. We hebben nog vele initiatieven in onze pipeline en in onze ideeën box.’

Tom van Apeldoorn, uitgever van TRAVel Media Groep, is blij met de overeenkomst. ‘Dit is een volgende logische stap voor ons bedrijf. De expertise die we hebben, is in veel gevallen toepasbaar op de Belgische markt. Met de ervaren Jan Peeters aan het roer ben ik ervan overtuigd dat we goede stappen zetten richting meer internationalisering van ons bedrijf.’

T.J. van Apeldoorn, commercieel directeur van TRAVel Media Groep, ziet een lang gekoesterde wens in vervulling gaan: ‘De afgelopen maanden hebben ons doen bewegen, op zoek naar kansen. In deze tijden is de samenwerking opzoeken van essentieel belang. We hebben met Jan al vaker op andere vlakken samengewerkt, dus deze stap lag voor de hand. Met deze move vervullen we een lang gekoesterd doel, namelijk TRAVel Media naar een Benelux-platform tillen, met vele extra mogelijkheden voor onze partners. Ik kijk ontzettend uit naar deze uitdaging. We gaan graag met onze partners in gesprek welke in de gehele Benelux actief zijn om hen zo goed optimaal mogelijk te bedienen.’

TRAVel Media Groep omvat onder meer de vakbladen TravelPro en TravMagazine, TravEcademy, MICE Travel Magazine en Business Traveller Nederland. Ook beschikt het over een e-learning voor reisprofessionals, genaamd TravEcademy. Daarnaast staat TRAVel Media bekend om haar vele events, zoals de Reis Management Club, het onlangs gelanceerde TravDay en het jaarlijkse Reisgala.

Travel360 bestaat onder meer uit de website en (kwartaal)magazine met de veelgelezen columns van Jan Peeters. Ook evenementen zoals onder andere het Travel360° congres, PUNCH! en de insight presentaties van Jan blijven in de nieuwe constellatie doorgaan.

Author


Deel dit artikel

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

TAT's Travel Podcast @TravDay met Erik van der Waard en Jan Nijenhuis

Volgende bericht

"GGD-coronatest is niet om te reizen"

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."