TUI breidt TIME TO SMILE verder uit en is momenteel bezig met de ontwikkeling van een TIME TO SMILE-accommodatie in Oostenrijk om zowel de wintersporters als de zomerliefhebbers aan te spreken. Dat zegt Suzanne Goossen (Manager Product Development bij TUI Group) tegenover TravelPro.

TIME TO SMILE Terrazamar op Gran Canaria is sinds november 2014 geopend. “De boekingen lopen boven verwachting. Sinds afgelopen april hebben we een aantal nieuwe TIME TO SMILE-accommodaties geopend. Vier in Griekenland (Kos, Lesbos, Samos en Rhodos) en één in Turkije (Alanya). Later dit jaar zullen er nog twee accommodaties worden geopend op de Canarische Eilanden (Tenerife en Lanzarote). Op Curaçao wordt momenteel hard gewerkt aan de renovatie van het welbekende Chogogo en zal in oktober haar deuren als TIME TO SMILE openen. Op dit moment zijn we ook bezig met de ontwikkeling van een TIME TO SMILE accommodatie in Oostenrijk om zowel de wintersporters als de zomerliefhebbers aan te spreken.”

Samenvoegingen
“We bewaken de unieke TUI-concepten zorgvuldig en zijn continu bezig met de doorontwikkeling. Soms gaat dit gepaard met wijzigingen. Voor dit jaar worden een aantal concepten samengevoegd en loopt er een trial voor een nieuw uniek concept.” PURAVIDA gaat zijn laatste zomer in. Het concept is destijds vanuit Duitsland ontwikkeld, maar gaat over in SENSATORI. “Het zijn allebei high end products, waar de focus vooral ligt op service en kwaliteit van eten en drinken. Maar ook op beleving, zoals sporten en relaxen.” COUPLES en SENSIMAR kennen ook voor een groot deel dezelfde afzetmarkt. “Vandaar dat er gekozen is om deze concept samen te voegen. SENSIMAR is een modern, eigentijds concept met viersterrenhotels en richt zich voornamelijk op het samen zijn. Het is er rustig, er zijn geen kinderen aanwezig. Ook in de accommodaties van dit concept is een Guest Relationship Manager voor de gasten aanwezig. Het entertainment is laagdrempelig, niet overheersend, maar van hoge kwaliteit.”

Nieuw

Naast de bestaande unieke concepten introduceert TUI het nieuwe concept FAMILY LIFE. Goossen: “Alhoewel de naam verklapt dat het concept zich enkel richt op families, is het juist de bedoeling dat een zeer brede doelgroep zich hier prettig voelt. Het betreft vaak grotere hotels Met een hoogstaand animatieprogramma, maar zich aanpast aan de verschillende doelgroepen en seizoenen. Het is een uitgebreid concept waar de hele TUI Group aan samenwerkt. Een trial wordt momenteel voorbereid en de officiële launch staat voor zomer 2016 gepland.” Daarnaast blijven SPLASHWORLD, SUNEO CLUB, SCENE, ROBINSON en MAGIC LIFE bestaan. Een andere ontwikkeling binnen TUI is die op het gebied van kidsclubs. Goossen: “We werken momenteel aan een nieuw concept op het gebied van kinderentertainment, genaamd Captain Popcorn. Voor komende zomer staan hiervoor twee trials gepland.”

Lees meer in TravelPro 25, die vandaag verschijnt.