Gisteravond is TUI.nl tijdens de verkiezing ‘Website van het Jaar 2016’ uitgeroepen tot populairste website in de categorie Vakantie & Toerisme. Voor de derde keer op rij heeft de Nederlandse consument de website van TUI verkozen tot winnaar. In 2014 sleepte de reisorganisatie nog onder de naam Arke de prijs binnen; in 2015 onder de nieuwe naam TUI. De Website van het Jaar verkiezing is de grootste online publieksprijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan de beste en populairste websites van Nederland. In de categorie Vakantie & Toerisme werden twaalf websites genomineerd, waaronder Booking.com, Corendon, D-reizen, Landal GreenParks, Neckermann, Trivago en Sunweb. TUI.nl won met 58% van de stemmen.

Niklas Maresch, Manager Digital Channels: “We zijn erg blij deze prijs voor de derde keer te mogen ontvangen. Dit bevestigt ook online onze leidende positie in de Nederlandse reiswereld. De waardering van onze klanten geeft ons het vertrouwen om TUI.nl nog verder uit te bouwen.”

Frans Leenaars, Chief Marketing Officer: “Deze prestigieuze prijs is juist zo belangrijk omdat deze gegeven wordt door de Nederlandse consument. We zijn dan ook bijzonder trots dat wij wederom deze titel mogen dragen! Voor ons is een innovatieve site een essentieel onderdeel van onze omnichannelstrategie waarmee we onze dienstverlening zo goed mogelijk laten aansluiten bij de wensen van onze klant om hen nog beter een vakantie op maat te bezorgen.” De reisorganisatie heeft de plannen voor 2017 al klaarliggen. In het nieuwe jaar zet TUI vol in op het verder personaliseren van haar producten en diensten, om een persoonlijke service te bieden vanaf de oriëntatie fase tot en met de daadwerkelijke vakantiebeleving op de bestemming. Verder wordt een TUI community geïntroduceerd met proactieve interactie tussen nieuwe en bestaande klanten.