TUI Nederland is trotse aanvoerder van de Travel Top 25 van de Twinkle e-commerce top 100. De reisorganisatie is daarmee de grootste online reisverkoper in Nederland. De rest van de top vijf bestaat uit respectievelijk KLM, Travix, Otravo en Corendon.

De Twinkle e-commerce top 100 is een belangrijk ijkpunt voor e-commerce in Nederland. Het vakblad Twinkle doet jaarlijks uitgebreid onderzoek om tot deze ranglijst te komen. Het onderzoek is gebaseerd op enquêtes, geverifieerde data en schattingen. Twinkle heeft de reisbedrijven in een aparte Top 25 geplaatst, maar wanneer naar de omzetgrootte van alle e-commerce bedrijven wordt gekeken, dan legt TUI beslag op de vierde plaats na online grootheden als bol.com, Coolblue en Zalando.

Frans Leenaars (Chief Marketing Officer Western Region bij TUI) is blij met die hoogste notering: “TUI voert de lijst aan in online reisverkopen in Nederland en is vierde in grootte van het totale bestand. Daar zijn we natuurlijk enorm trots op. In België en Frankrijk groeien we online zelfs nog harder. Wij geloven heilig in onze omnichannel strategie, de klant bepaalt zelf waar en wanneer hij of zij bij TUI boekt. Het is aan ons om elke ervaring daarin te optimaliseren en de klant steeds opnieuw te blijven inspireren en verrassen.”