Geheel tegen de stroom in lanceert Beterboeken onder hun nieuwe naam Moonback deze zomer het eerlijke antwoord op de bestaande hotelboekingssites. Een site waar aandacht is voor de reizigers en de hotels. Moonback gaat van start in Antwerpen en doet dit in samenwerking met de Antwerp Hotel Association en de gemeente Antwerpen. TravelPro sprak erover met Niels Meijssen (oprichter Moonback).

Meijssen en zijn team zijn momenteel druk bezig met de laatste voorbereidingen om in september live te gaan. Op de vraag waarom er is gekozen om te starten in Antwerpen, antwoordt Meijssen: “Toen we nog Beterboeken heette zijn we door de Antwerp Hotel Association benaderd, ze hadden ons verhaal in de media gelezen en waren erg enthousiast. Wij hadden destijds net besloten om ons te focussen op stedentrips en zochten een stad om mee te beginnen om van daaruit verder te bouwen. Door te starten met een stad buiten Nederland laten we zien dat we internationale ambities hebben, daarnaast is Antwerpen natuurlijk ook een hele mooie stad waar veel Nederlanders graag naartoe gaan. Dichtbij huis en toch een heerlijk vakantiegevoel. Het rijke culturele leven, de historische binnenstad, goede restaurants, bijzondere hotels en een enorme keuze aan winkels zorgen ervoor dat een bezoeker zich geen moment verveelt. In Antwerpen is altijd wat te doen en is heel makkelijk en veilig te bereiken met de auto of trein.”

Doorpakken
Samen met Antwerpen maakt Moonback de blauwdruk voor de uitrol van de site naar andere steden. “Die steden maken we op een ander moment bekend. Ik kan al wel verklappen dat een Nederlandse stad klaarstaat om een maand later live te gaan. We hopen het enthousiasme voor deze twee eerste steden te kunnen gebruiken om daarna snel te kunnen doorpakken. Er lopen al meerdere gesprekken met andere steden. We trekken daarin samen op met lokale hotelverenigingen en vaak ook met de dmo’s (decision marketing organisation), dat werkt heel goed.” Meijssen verwacht dit jaar in totaal zo’n vier steden te lanceren om vervolgens volgend jaar door te kunnen pakken met nog meer populaire steden. “We richten ons in eerste instantie op overzichtelijke en niet de allergrootste steden uit de top vijftien/twintig populairste West-Europese steden, om aan te tonen dat ons product werkt. Het zou mooi zijn als we daar later grote en populaire bestemmingen aan kunnen toevoegen. Maar we gaan eerst opstarten in Antwerpen.”

Lees meer in TravelPro 30 van 30 juli 2021.