De Nederlandse PR-wereld heeft er een nieuwe speler bij: Check-in PR, opgericht door Peter de Jonge en Eline van Nunen-Jansen. Check-in combineert sterke content met PR-advies op maat en is het eerste bureau in Nederland dat zich richt op de belevingsbranche. Het doel: (inter)nationale organisaties, start-ups en producten in de Benelux op de kaart zetten.

Het idee voor Check-in is geboren uit de PR-ervaring die beide oprichters, samen én apart van elkaar, de afgelopen jaren hebben opgedaan. “Sterke content en PR-advies gaan lang niet altijd samen, terwijl die twee elementen in onze ogen juist naadloos op elkaar aan moeten sluiten”, aldus Eline van Nunen-Jansen. “Dat kan anders.” De Jonge vult aan: “We hebben gemerkt dat organisaties binnen de reisbranche behoefte hebben aan een frisse kijk op PR-beleid. Alle reden om ons met een andere aanpak te richten op uiteenlopende partijen binnen de zogenaamde ‘belevingsbranche’. Zo kunnen we onszelf, onze opdrachtgevers en de media blijven verrassen. Maatwerk speelt daarbij voor ons een belangrijke rol.”

Belevingsbranche
Maar wat houdt die belevingsbranche precies in? Van Nunen-Jansen: “In onze ogen zijn dat alle organisaties, initiatieven, start-ups en lifestyleproducten waar ‘beleving’ centraal staat. Bestemmingen en verkeersbureaus zijn daar een goed voorbeeld van, maar het gaat veel verder dan dat. Ook bijzondere hotels, out-of-the-box eventlocaties, creatieve interieurconcepten, vernieuwende restaurants en lifestyleproducten die verbazing, een beleving of een speciaal gevoel creëren horen daarbij. En als die beleving er niet is, creëren we deze voor onze opdrachtgevers. Dat is wat ons vernieuwend maakt en waar het bij Check-in om draait.” De Jonge: “Opdrachtgevers uit de belevingsbranche die inmiddels bij ons hebben ‘ingecheckt’, zijn Spacebase; een nieuw online booking platform voor wereldwijde meeting locaties en New York Ceiling; specialist in eigentijdse plafondsystemen en interieurconcepten. Ook Retrome – vintage boetiekhotels in Barcelona en Rome – bedienen we met content- en PR advies.”

Wie?
Na een carrière in de internationale export is Peter de Jonge 10 jaar mede-eigenaar geweest van PR- en communicatiebureau BuroSix. In 2013 verliet hij het bedrijf en richt nu samen met oud-collega Eline van Nunen-Jansen het bureau Check-in PR op. Na als consultant werkzaam te zijn geweest bij Cherry Picker en BuroSix zet Eline van Nunen-Jansen als medeoprichtster van Check-in een volgende stap in haar PR-carrière. Daarnaast is heeft ze een eigen tekstbureau ELSE en schrijft als freelance redacteur voor verschillende magazines en online media.

Foto: Eline van Nunen-Jansen en Peter de Jonge. Credit: Barbara van Baarsel