‘Doe eens normaal man!’. TravelPro vraagt zich af hoe vaak medewerkers binnen de reisbranche dit denken bij klantencontact.
DEEL JE ERVARINGEN
Hoe gedraagt de klant zich aan de reisbureaubalie of aan de telefoon? Deel je ervaringen met de redactie van TravelPro door te mailen naar reisburo@t-en-s-productions.nl of laat je reactie hier achter op de site.
Steeds meer branches krijgen te maken met klanten die zich asociaal gedragen.Gebruikelijk komen dit soort problemen meer voor in stedelijke gebieden en probleemwijken. Op het platteland zouden minder problemen zijn.
[poll id=”60″]
Eén reactie
Onlangs kwamen er een vrouw en een man bij ons in de winkel met een klacht over Transavia. ( Voor dit verhaal is het even van belang te weten dat meneer van buitenlandse komaf is ).
Zij hebben een dochterje van bijna 3 en zij lag bij haar moeder op schoot te slapen. Bij het inzetten van de landing vroeg een stewardess of zij haar dochter in haar eigen stoel wilde zetten. Meneer en mevrouw waren het hier niet mee eens, want hun kind lag te slapen en zij vonden dat ze hun kind gewoon op schoot konden laten zitten. Dit is in het vliegtuig een beetje hoog opgelopen.
Vandaar dat ze bij ons verhaal kwamen halen. ( vluchten waren via het internet geboekt ). Na hun verhaal te hebben aangehoord wilde ik uitleggen dat een luchtvaartmaatschappij zich te houden heeft aan veiligsheidsmaatregelen etc, maar dit bleek dus duidelijk niet het antwoord te zijn waar meneer op had gehoopt. In een tel van een paar minuten, ben ik uitgemaakt voor Hitler, een stoeph… en iemand die een ontzettende hekel aan buitenlanders heeft en me met mijn schijnheilige kop achter een luchtvaartmaatschappij verschuilde en nog veel meer van dat soort complimenten. Helaas werd de taalbarriere te groot en ik heb ik meneer niet meer kunnen verstaan. Tijdens dit alles stond meneer ook nog voorover gebogen over het bureau met zijn vinger wijzend naar me.
Uiteindelijk hebben we meneer de deur uitgezet, het werd gewoon te intimiderend.
Helaas maken we dit soort zaken vaker mee en dan gaan je gedachten echt verder dan ; Doe eens normaal man!.
Leuk is anders.