Bezoekers van de website www.redonsvanalbertostegeman.nl leveren bewijzen over de onzorgvuldige manier waarop Alberto Stegeman en zijn team het programma ‘Red mijn Vakantie!’ maken. De website ontving inmiddels al duizenden bezoekers.

”Hij zit gewoon weer glashard te liegen. ‘De mensen komen radeloos naar ons toe omdat de reisorganisaties niets doen’, beweert Alberto Stegeman. Hij vergeet te zeggen dat hij en zijn team met Rob Geus aan de Spaanse costa’s wekenlang intensief lopen te flyeren in Nederlandse kroegen om zogenaamde klachten te vinden. Natuurlijk vind je dan wat jochies die het leuk vinden om op tv te komen en een voordeeltje denken te halen”, aldus één van de vele reacties op www.redonsvanalbertostegeman.nl.

De website werd anderhalve week geleden gelanceerd door vakblad TravelPro als een reactie op de ongenuanceerde en onzorgvuldige manier waarop Stegeman de Nederlandse reisbranche aan de schandpaal nagelt. ”SBS was op Kreta een documentaire aan het draaien over de reisleiding nota bene, waarbij onze klanten ongevraagd en ongewenst in beeld werden gebracht, ook nadat ze de ploeg meerdere keren verzocht hebben hen met rust te laten.”

Tom van Apeldoorn, initiatiefnemer van www.redonsvanalbertostegeman.nl en uitgever van vakblad TravelPro, is blij met de harde bewijzen die worden geleverd op de site. Van Apeldoorn: ”Iedereen weet dat het programma op een foute manier wordt gemaakt, maar de getuigen die de bewijzen zwart op wit zetten ontbraken nog”. Met www.redonsvanalbertostegeman.nl wil de initiatiefnemer de Nederlandse reisbranche en consument een platform bieden om negatieve ervaringen met het programma met elkaar te delen, maar ook om te discussiëren over de manier hoe te reageren wanneer er een filmploeg binnenvalt.