TUI lanceert een global marketingcampagne waarbij middels een korte film teddybeer ‘Miles’ wordt geïntroduceerd. “De rode Smile en onze pay-off Discovering your smile gelden voor veel grote TUI merken en via het beertje Miles gaan we dat nu voor het eerst gezamenlijk uitdragen”, aldus Steven van Nieuwenhuijzen (CCO TUI Belgium & Netherlands/ Deputy CEO TUI Nederland) tegenover TravelPro.
In de campagne, waarin voor de Nederlandse markt wordt verwezen naar Arke, komt ook de bekende pay off ‘Discover your Smile’ terug. “Het is een branding campagne waarin we de smile laden en het waarom van ons merk”, vervolgt Van Nieuwenhuijzen. “Met de film willen we vooral inspireren. Het is ook een film die doet verlangen naar vakantie en een film die uitnodigt om op ontdekking te gaan.”
Miles wordt ondertussen goed ontvangen op social media. Op de Facebook-pagina van Arke is de film binnen vier dagen al meer dan 100.000 keer bekeken en kreeg al bijna 1300 likes. Ook reisagenten liken de film op de Facebook-pagina van het TUI-salesteam massaal. De campagne zal onder andere online, op tv en in de bioscoop worden ingezet. Thomson (TUI Group) gebruikte ‘Miles’ al eerder in een campagne in het Verenigd Koninkrijk.