Nieuws

AirPlus en Booking.com gaan samenwerken

Dankzij de integratie van het AirPlus betaalsysteem in het Booking.com for Business platform profiteren bedrijven en hun zakenreizigers voortaan van een naar eigen zeggen naadloos boekings- en betaalproces.

Bedrijven kunnen met de virtuele A.I.D.A. creditcard van AirPlus individuele Mastercard®-nummers voor hun werknemers aanmaken, waarmee via het Booking.com for Business platform accommodatie kan worden geboekt en betaald. Alle kosten die worden voldaan met virtuele A.I.D.A. creditcards van AirPlus, worden centraal verrekend en overzichtelijk in één collectieve factuur verzameld. Zakelijke reizigers die al klant zijn van AirPlus, zijn slechts enkele minuten kwijt aan het aanmaken van hun persoonlijke account bij Booking.com for Business.

Dankzij deze samenwerking kunnen zakelijke reizigers direct hun ideale accommodatie zoeken en boeken via Booking.com, dat toegang geeft tot een gevarieerd aanbod van in totaal 29 miljoen accomodaties. Daar zitten meer dan 5,7 miljoen vakantiehuizen, appartementen en andere accommodaties bij. De virtuele AirPlus A.I.D.A. creditcards van een bedrijf worden op het Booking.com for Business platform automatisch als gewenste betaalmethode ingesteld, zodat zakelijke klanten direct profiteren van de flexibele, volledig gecentraliseerde betaaloplossing van AirPlus, met maximale veiligheid, datakwaliteit en acceptatie. Het klantenserviceteam van Booking.com staat de klok rond klaar om vragen van reizigers op te lossen, in meer dan veertig talen.

“Deze samenwerking tussen AirPlus en Booking.com is veelbelovend nieuws voor travelmanagers, die zich steeds meer bewust worden van de mogelijkheden binnen het boek- en betaalproces voor zakelijke hotelovernachtingen”, zegt Michiel Verhaagen, Executive Director Global Sales & Country Management bij AirPlus International. “Verder betekent het ook extra comfort voor de reiziger zelf, die veel minder tijd kwijt is aan zijn reiskostenadministratie. Die tijd kan hij voortaan aan andere dingen besteden.”

“We zijn heel enthousiast over deze samenwerking en de integratie van AirPlus, net als over de voordelen daarvan voor onze zakelijke klanten”, aldus Ripsy Bandourian, Senior Director of Partnerships bij Booking.com. “Voortaan kunnen nog meer zakelijke reizigers naadloos de ideale accommodatie zoeken en boeken met de gewenste betaalmethode van hun bedrijf. De reiziger krijgt een ruimere keuze en meer flexibiliteit, het bedrijf een eenvoudiger, transparanter controle- en rapportageproces. Een echte win-winsituatie dus.”

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Thomas Cook webinar: nog 5 dagen om je aan te melden

Volgende bericht

FlixBus USA breidt uit naar Texas en New York

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."