De Nederlandse markt is het afgelopen jaar voor alltours de meest succesvolle buitenlandse markt geweest. Met 86.000 passagiers werd de prognose gehaald en daarmee is alltours in vier jaar tijd tot de top 15 van de Nederlandse vakantiemarkt doorgedrongen. Met het vanaf vandaag te boeken zomeraanbod 2011 verwacht alltours dit boekjaar meer dan 90.000 passagiers.

Het afgelopen jaar was volgens de ANVR geen makkelijk jaar door de financiële malaise en de aswolk. Het aantal verkochte pakketreizen liep volgens de ANVR met ruim 1,6% terug. Tegen de trend in is alltours erin geslaagd om met meer dan 10% te groeien. Het aantal passagiers groeide van 78.000 in 2009 naar 86.000 in 2010, een stijging van 10,2%. Sinds de succesvolle introductie op de Nederlandse markt in 2006 is het aantal alltours passagiers meer dan verdrievoudigd (+ 331%).
‘Wij hebben ons een jaar geleden een ambitieus doel gesteld want wij wilden in het 4e achtereenvolgende jaar een groei van meer dan 10% realiseren en dat is gelukt. Voor dit boekjaar rekenen wij op een groei van 5% naar ruim 90.000 passagiers’, zegt Willi Verhuven. Ondanks de trend in de markt ziet Verhuven groeimogelijkheden door een veelzijdig familieaanbod, een hoog aandeel in het all-inclusive segment en een optimale prijs-/kwaliteitverhouding.