Nieuws

Booking.com krijgt geen gelijk

Booking.com heeft klanten misleid door te adverteren met de suggestie dat hotelkamers bijna zijn uitverkocht, terwijl er via andere sites nog wel kamers beschikbaar zijn. Dat mag niet, oordeelt het College van Beroep van de Reclame Code Commissie vandaag. Booking.com mag de uiting ‘Nog maar 1 beschikbaar voor € XXXdan ook niet meer communiceren.

Eind april stelde de Reclame Code Commissie marketingdeskundige Max Kohnstamm, die deze zaak aanzwengelde, al in het gelijk. Booking.com ging vervolgens tegen deze uitspraak in hoger beroep, maar kreeg vandaag geen gelijk.

© 2014, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Author

Vorige bericht

Feest: Curaçao Tourist Board Europe 30 jaar in Nederland

Volgende bericht

Corendon naar Brazilië bij plaatsing Oranje halve finale

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."