Steeds meer inwoners van de Benelux brengen een bezoek aan een van de zuidelijke staten van de Verenigde Staten. Het aantal bezoekers steeg van 88.000 in 2013 naar 100.000 in 2014. “Wij zien veel mogelijkheden op deze markt. Vorig jaar kreeg de Verenigde Staten in totaal 915.000 bezoekers uit Nederland en ze willen naar de 1.000.000. Eigenlijk willen de zuidelijke staten die 85.000 bezoekers naar binnen hengelen”, grapt Liz Bittner (President & CEO Travel South USA) tegenover TravelPro.

Om de nodige groei te realiseren zijn vertegenwoordigers van Alabama Tourism, Explore Georgia, Discover South Carolina, Louisiana Tourism, Visit North Carolina, Atlanta CVB, New Orleans CVB, Hilton Head Island en Charleston CVB -die zich hebben gegroepeerd in ‘Travel South‘- voor het eerst op sales missie in de Benelux. In samenwerking met Target Travel Marketing werden er gisteren speeddate sessies georganiseerd voor zowel de trade als de media in Amsterdam, vandaag wordt Brussel aangedaan.

“Vooral repeaters kiezen steeds vaker voor het zuiden van de VS”, aldus Bittner. “Het zijn reizigers die New York City, Californië en Las Vegas al hebben gezien. Wij geloven er heilig in dat onze staten precies dat bieden waar de Nederlander naar op zoek is. Heerlijk eten, cultuur, geschiedenis, muziek, prachtige stranden en veel outdoor activiteiten. Daarnaast houden Nederlanders ervan om zelf dingen te ontdekken en de regio is ideaal om per auto te ontdekken. De touroperators waren allemaal enthousiast en waren op zoek naar unieke accommodaties. De ‘Deep South’ is dan ook een perfecte bestemming voor Nederlanders met  rechtstreekse vluchten vanuit Nederland naar de diverse ’toegangspoorten’.”