De 298 reizigers die eigenlijk woensdag jl. zouden landen in Nederland met TUI fly vanaf Curaçao zijn vanochtend lokale tijd vertrokken en landen vanavond rond 22.45 uur op Schiphol.

De vertraging ontstond door een technisch mankement waar een onderdeel voor ingevlogen moest worden. De gestrande passagiers werden in de tussentijd ondergebracht in verschillende hotels op het eiland. Ook regelde TUI de maaltijden voor hen. “De reizigers krijgen bij aankomst op Schiphol een brief uitgereikt met een toelichting over de achtergrond en hoe zij verder kunnen handelen”, zo laat Petra Kok (woordvoerder TUI) weten aan TravelPro.

Naast reizigers die baalden van de vertraging waren er ook genoeg die er het beste van maakten en zeer te spreken waren over de hulp die TUI heeft aangeboden. “Natuurlijk is het even balen, als je hoort dat het vliegtuig stuk is en niet mag vliegen, maar ook heel goed dat veiligheid op nr 1 staat!  300 mensen even onder brengen is een pittige klus. Maar jullie hebben het geweldig gedaan. Natuurlijk duurt dat even en sta je veel in de rij, maar gelukkig werden er hotels voor de nacht geregeld. Wij hadden het geluk om direct naar hotel Santa Barbara gebracht te worden. Onze ogen vielen uit ons hoofd, niet van vermoeidheid, maar van het hotel. Wauw wat een prachtig hotel, alles er op en er aan! Keurig netjes werden we op de hoogte gehouden via de SMS kort en krachtig met duidelijke info. Verder alles netjes verzorgd, door de hotel personeel en door TUI”, zo liet één van de ‘getroffen’ reizigers weten op social media.