Er moeten elke keer weer keuzes gemaakt worden, wat komt er in het komende nummer… Leuk en lekker leesbaar of pakken we een onderwerp stevig aan?

De afgelopen nummers hebben we er vaak voor gekozen om kritisch te kijken naar wat er gebeurt in onze prachtige branche. Goede journalistiek is ook een onderwerp op de kaart zetten en de discussie aanzwengelen.

Dus voor diegene die dat niet begrepen hebben; Center Parcs is geweldig, Booking.com heeft de beste klantenservice en KLM is uiteraard ons aller trots.

Dus op veler verzoek schrijf ik maar weer eens een gezellig voorwoord. Nee, deze keer stel ik geen vermeende misstanden aan de orde, maar ga weer eens ouderwets lief zijn.

Wij zijn namelijk op vakantie geweest, met mijn liefste en de kleine man. Jammer genoeg was de kleine man de eerste paar dagen ziek, doffe pech. In het vliegtuig begon het al, dus het kon niet aan de bestemming liggen. Het is Gran Canaria geworden en in het RIU Maspalomas hebben wij volop genoten van de zon, het eten, de zee en elkaar.

De eerste zwembad scènes staan op film en foto, kortom het was een vakantie zoals vakantie hoort te zijn. Onvergetelijk is het moment als Alexander de zee ziet vanaf de boulevard van Maspalomas, naar de zee wijst en tegen ons zegt “bad”.

Wij hebben gevlogen in Arke’s Premium Comfort Class met een lege stoel voor onze held in het midden, kortom, helemaal goed. Een heerlijke vakantie met een compliment aan het hotel-personeel, wat een geweldige service. Om 22.00 uur nog even wat bestellen bij roomservice, niet een standaard bestelling, namelijk drie koude biertjes, een fles witte wijn en een kan warme melk.

Zelfs de ochtend dat onze kleine man echt geen zin had in zijn boterham en dus besloot de boterham inclusief groot aardewerk-bord van de tafel te verwijderen, waarna het bord in tientallen scherven uiteen spatte, leverde geen enkele reactie op behalve een bemoedigend knikje van de ober. Niets was teveel, mijn oprechte complimenten.

Gracias!

Tom van Apeldoorntom@travelpro.nl