Griekenland behoort tot de twee belangrijkste bestemmingen van de TUI-groep. Het land vormt de kern van TUI’s wereldwijde groeistrategie op alle gebieden zoals hotels, cruises, airlines en het snelgroeiende gebied van TUI’s excursies en activiteiten. TUI verwacht dit jaar meer dan 3 miljoen klanten uit heel Europa en is daarmee marktleider in Griekenland.

Op basis van dit sterke en langdurige partnerschap met Griekenland en het belang van het land, heeft de Chief Executive Officer van de TUI Group, Fritz Joussen, een ontmoeting gehad met de nieuwe minister van Toerisme van Griekenland, Harry Theoharis, in Athene. Joussen feliciteerde Theoharis met zijn benoeming tot Grieks Minister van Toerisme en wenste hem succes en succes in zijn nieuwe rol.

Portfolio
TUI ziet ook dit jaar weer een goede vraag naar vakanties in Griekenland met sterke last minute boekingen uit alle bronmarkten. Het seizoen wordt gekenmerkt door een verschuiving van de vraag van het westelijke naar het oostelijke Middellandse Zeegebied. TUI breidt haar portfolio van eigen hotelmerken en -concepten in Griekenland uit en heeft er nu in totaal 49, na alleen al dit jaar zes nieuwe hotels te hebben toegevoegd. Met de joint venture Atlantica Hotels & Resorts zet TUI haar hotelstrategie in het land verder. Volgend jaar wordt in Ierapetra op Kreta een nieuwe Robinson Club geopend.