Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Verenigd Koninkrijk met het Europese vasteland verbindt, rapporteerde vandaag een aanhoudende groei van het aantal passagiers in het derde kwartaal van dit jaar met augustus als zelfs de drukste maand ooit, met meer dan 1 miljoen reizigers. Het aantal passagiers steeg tijdens de voorbije drie maanden (tot 30 september 2019) met 4% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar (3,1 miljoen in 2019: 3,0 miljoen in 2018) en de omzet steeg met 3% tot 254 miljoen Britse pond (247 miljoen Britse pond in 2018).
Deze resultaten werden ondersteund door een sterke stijging van 16% in het derde kwartaal van de verkoopopbrengsten van klanten uit Noord-Amerika, die tijdens het zomerseizoen kozen voor de hogesnelheidstrein om tussen iconische Europese steden te reizen. Aan het einde van het kwartaal lanceerde Eurostar een nieuwe reclamecampagne in alle markten, gericht op de voordelen van reizen met Eurostar en het concept dat “je meer ziet als je niet vliegt”. Met het gemak en comfort van de hogesnelheidstrein en de groeiende vraag naar duurzame vervoersmiddelen wordt de trein steeds vaker gezien als een overtuigend alternatief voor reizen per vliegtuig.
25ste verjaardag van Eurostar in november van dit jaar
Op 14 november 2019 viert Eurostar zijn 25-jarig bestaan. Gedurende deze periode heeft het een revolutie teweeggebracht in reizen over het Kanaal. Sinds de start in 1994 is de reistijd van Londen naar Brussel teruggebracht van 3 uur en 15 minuten naar 1 uur en 56 minuten. Een reis van Londen naar Parijs verminderde van 3 uur naar 2 uur en 15 minuten. Het aantal passagiers is gestegen van iets minder dan 3 miljoen in het eerste volledige jaar van dienstverlening naar 11 miljoen in 2018. Mike Cooper, CEO van Eurostar zegt hierover: “We hebben deze zomer een positieve dynamiek gezien met een sterke groei van het aantal Noord-Amerikaanse passagiers dat kiest voor reizen per hogesnelheidstrein. Met onze 25ste verjaardag later dit jaar en de groeiende vraag naar duurzaam reizen hebben wij en onze passagiers een spannende tijd voor de boeg.”