TravelPro

KLM vreest wachtrijen zomervakantie

Opnieuw stiptheidsacties bij incheckbalies Schiphol

Opnieuw stiptheidsacties bij incheckbalies Schiphol

“De ellende voor onze passagiers is helaas nog niet voorbij, want de zomer komt eraan.” Dat zegt president-directeur KLM Pieter Elbers tegenover De Telegraaf. Elbers zegt zijn hart vast te houden, omdat de Schiphol-problemen volgens hem niet voldoende en structureel zijn opgelost. Na de problemen in de meivakantie was er een topoverleg om deze te verhelpen.

De KLM-topman is voorstander van het opofferen van winkelruimte voor bredere doorgangen. Hij vindt dat Schiphol moet inzien dat het geen winkelcentrum is met landingsbanen. “Voor klanten van een supermarkt is het ook niet te begrijpen als de kassa’s dicht zijn bij grote drukte.” Hij is in overleg met de directie van Schiphol. Een belangrijk knelpunt is de inzet van meer marechaussee. Dat lijkt op korte termijn niet haalbaar. De €20 miljoen die de politiek beschikbaar stelt, zou bij lange na niet genoeg zijn.

Schiphol gaat naar aanleiding van het topoverleg extra security inzetten. De luchthaven doet dit na een evaluatie van de meivakantie. De maatregel wordt genomen om de wachttijden van reizigers bij de securitychecks te verminderen en passagierspieken beter op te vangen. De maatregel komt bovenop de al bestaande zomermaatregelen en eerder ingeplande extra securitymedewerkers.

“De collega’s van de beveiligingsbedrijven werken hard om alle reizigers een veilige en ontspannen start van hun reis te bieden, maar uit de evaluatie blijkt dat zij op piekdagen nog meer extra collega’s dan gepland nodig hebben om dat te doen”, zo liet Jos Nijhuis (CEO Royal Schiphol Group) eerder weten.

© 2017, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Exit mobile version