KLM lanceert vandaag de Schiphol Airport Map die passagiers helpt hun weg te vinden op luchthaven Schiphol. De nieuwe service is beschikbaar via de KLM app (iOS) en via KLM op Messenger, Twitter en WeChat.

Veel KLM passagiers stappen over op Schiphol op hun volgende vlucht. De airport map helpt hen de weg te vinden op de luchthaven op een efficiënte en gebruikersvriendelijke manier. De Schiphol Airport Map bestaat uit een plattegrond met daarop de verschillende gates. Op de map zijn ook de verschillende KLM faciliteiten te zien zoals incheckbalies, lounges, kiosken en transferbalies. Ook de algemene Schiphol faciliteiten zoals toiletten, winkels, werkplekken en stilteruimtes zijn gemakkelijk te vinden.

Hoe werkt het?
De passagiers zien zichzelf als een stip op de plattegrond, waardoor ze snel overzicht hebben hoe ver ze zijn verwijderd van hun gate. De stip is alleen zichtbaar voor de app-gebruiker en wordt niet getoond via social media. De dienst wordt vanaf vandaag uitgerold in de KLM app (alleen iOS systemen), Messenger, Twitter en WeChat. In de komende weken zal hij steeds breder beschikbaar zijn op de verschillende platformen. “Met de Schiphol Airport Map biedt KLM de passagier een helpende hand tijdens het reizen. Deze service in de KLM app en via social media is een perfecte uitbreiding van onze digitale strategie. KLM wil zijn waar haar klanten zijn. De service is nu alleen gericht op passagiers die via luchthaven Schiphol reizen, maar andere luchthavens zullen snel worden toegevoegd”, zegt Pieter Groeneveld (Senior Vice President Digital Air France – KLM).