De Nederlandse online merken Zoover & Weeronline – onderdeel van het Duitse HolidayCheck AG – vestigen zich in het centrum van Amsterdam. Met de verhuizing gaat de organisatie meer internationaal talent aantrekken en de Nederlandse vakantie- en weerliefhebbers nog beter bedienen. Tevens gaat het team zich verder uitbreiden met een ontwikkelteam dat voor de Duitse markt gaat werken. Bij elkaar betekent dit direct 30 nieuwe vacatures voor de regio Amsterdam.

Zoover is, naar eigen zeggen, als dé belangrijkste inspiratiebron voor vakanties op de Nederlandse markt haar propositie verder aan het versterken op het gebied van ‘typisch Nederlandse vakanties’. Om dit te realiseren wordt het product momenteel opnieuw gebouwd en is de positionering verder aangescherpt om aan de wensen van de typische Nederlandse vakantieganger te voldoen. Naast de waarde die Zoover met haar 3,2 miljoen reviews biedt, zal Zoover de consument verder helpen met inspiratie, tips en bestemmingsinformatie. De typisch Nederlandse vakantieganger heeft interesse in Europese bestemmingen en gaat minimaal twee keer per jaar op vakantie. De belangrijkste thema’s zijn strandvakanties, wintersport en korte tripjes. Op deze onderdelen ligt dan ook de meeste focus. Hidde van der Louw, CCO Zoover: “Bij Zoover vinden we dat iedereen recht heeft op een fijne vakantie. Onderzoek toont aan dat veel consumenten het uitdagend vinden om in het enorme aanbod de juiste keuze te maken. Zeker ook omdat ze in het verleden weleens teleurgesteld zijn. We zijn ervan overtuigd dat wij kunnen helpen die passende vakantieplek te vinden. De verhuizing symboliseert de groei en verdere professionalisering van Zoover. In de belangrijke internethub Amsterdam mag een merk als Zoover zeker niet ontbreken. Bovendien zitten we nu dichterbij onze partners.”

Zoover en Weeronline zijn gevestigd in het centrum van Amsterdam op de Nieuwe Looiersdwarsstraat 15 – 17.