Met de recente oplevering van een nieuw betaalsysteem, waarmee 400 betaalautomaten in de reisbureaus van D-reizen en VakantieXperts zijn aangesloten op de betaaloplossing van Adyen, zet de D-rt Groep een eerste belangrijke stap in haar omnichannel strategie.

Paul Scholte, CFO van de D-rt Groep, is blij met de nieuwe ontwikkeling. “De consument van nu denkt niet meer in kanalen. Hij beweegt zich naadloos door het hele netwerk van on- en offline kanalen heen en wil op zijn manier ‘winkelen’, waar en wanneer hem dat uitkomt. Steeds vaker maakt hij combinaties van kanalen. Het nieuwe betaalproces is compleet ingericht op deze omnichannel benadering. Het stelt de Persoonlijke Reisadviseurs van D-reizen en VakantieXperts in staat hun klanten nog beter te bedienen. Dankzij de nieuwe betaaloplossing is het complete betaalproces, inclusief handmatige overboekingen, efficiënter ingericht en vrijwel 100% geautomatiseerd.”

De eerste geluiden uit de reiswinkels over het nieuwe betalingssysteem zijn enthousiast. Vooral de tijdswinst en efficiëntie worden als grote voordeel genoemd. Zo wordt een pinbetaling bijvoorbeeld automatisch verwerkt in het boekingssysteem BAS. Bovendien zijn de betaalterminals vernieuwd: ze zijn visueel aantrekkelijker en klaar voor de toekomst.