De komst van drie nieuwe bestemmingen – Marne-La-Vallée, Roissy-Charles de Gaulle en Bordeaux – resulteert in een uitstekend eerste halfjaar met 4,8% meer reizigers dan vorig jaar. Ook de zomer ziet er veelbelovend uit, dat laat Thalys weten.

“In onze vier landen zie ik twee zeer sterke trends. De trein wint terrein. En onze nieuwe bestemmingen vallen in de smaak; ze zijn goed bereikbaar en rijk aan cultuur. Met een stijging van 4,8% in reizigers in het eerste halfjaar beseffen we eens te meer wat ons bestaansrecht is: More Europe For All, steeds meer Europa voor iedereen”, zegt Bertrand Gosselin (CEO van Thalys).

Nieuwe verbinding
De mooie groeiresultaten zijn te danken aan de populaire verbinding tussen Brussel en Parijs, maar ook aan de Nederlandse route, mede door het succes van de nieuwe rechtstreekse lijn naar Disneyland® Paris en Roissy-Charles de Gaulle, die eind maart gelanceerd werd. Inmiddels werden al meer dan 100.000 tickets verkocht voor deze nieuwe verbinding. De stijging van reizigers geldt voor alle categorieën passagiers: professionals die zich steeds vaker met de trein verplaatsen omwille van de snelheid en uitgebreide diensten, alsook recreatieve reizigers die hun gading vinden in de bestemmingen die Thalys aanbiedt.

Veelbelovende zomer 2019
Thalys ziet, ten opzichte van de zomer 2018, nu al een stijging van 13% verkochte tickets voor deze zomer, inclusief een sterke stijging in het aantal gezinnen (+26%) en jongeren (+24%) die deze zomer aan boord zullen stappen van de rode trein.