Het jaar 2014 was een veelbetekenend jaar voor Oad. Het vandaag verkregen ANVR-lidmaatschap markeert een belangrijk moment na een jaar waarin een stevige turn-around voor de reisaanbieder plaatsvond.

Het afgelopen jaar is er veel werk verricht intern om de organisatie de juiste vorm te geven, en extern om de relaties te herstellen en het vertrouwen terug te winnen. Daarnaast heeft Oad ook sterke focus gelegd op het vernieuwen en verrijken van haar producten voor de consument. Directeur Karen van der Zanden: “Na een jaar van hard werken, zijn wij erg blij dat Oad, aan de vooravond van het vakantieseizoen 2015, ook weer is aangesloten als lid van de reisbrancheorganisatie ANVR.”

Oer-Hollandse reisaanbieder keert terug
Frank Oostdam, directeur ANVR: “Het is goed dat Oad voldoet aan alle toelatingseisen van de ANVR zodat de consument weet dat ze bij een organisatie boekt met een bekend keurmerk en wij een nieuw bedrijf welkom kunnen heten als lid van de ANVR.” Het nieuwe Oad heeft vorig jaar hard gewerkt om de onderneming solide te maken en heeft zich een innovatieve maar bovenal een betrouwbare reisorganisatie getoond. Van der Zanden: “De afgelopen dagen hebben diverse media bericht over de juridische kwestie tussen de ex-eigenaren van Oad en de Rabobank. Voor ons is het van belang dat consumenten begrijpen dat deze kwestie niets te maken heeft met het huidige Oad. Met het SGR lidmaatschap, dat Oad al sinds de doorstart heeft, garandeert Oad volledige zekerheid aan de Nederlandse consument. Het ANVR lidmaatschap voegt daar nog een additionele erkenning van kwaliteit aan toe.”

Bouwen met een sterk merk
De nieuwe strategie van Oad richt zich met name op het verder bouwen met het merk Oad. De reisorganisatie zal dit jaar, naast het aanbieden van de populaire dagtochten, busreizen, groeps- en themareizen, het aanbod verder verbreden. Van der Zanden: “We zetten in op samenwerkingen en effectieve partnerships in het belang van de klant. We doen nog steeds waar we goed in zijn, maar we gaan niet meer alles zelf doen, daarom werken we samen met specialistische partners binnen en buiten de reisbranche.”

Nieuwe campagne
Aankomend weekend start de nieuwe publiekscampagne van Oad. Ook is Oad aanwezig op de Vakantiebeurs van 14 t/m 18 januari 2015 in de Jaarbeurs in Utrecht waar het totale reisaanbod wordt gepresenteerd.