Nieuws

“Of je blijft hangen in de slachtofferrol of je kijkt naar wat wél mogelijk is”

Onlangs verscheen er opeens een kookvideo van Debbie en Stephanie van Local Touch Travel in de TravelPro’s Only Facebookgroep. Onder het mom hoe blijf je positief tijdens de crisis spraken we met Debbie Hendriks (Operations Manager bij Local Touch Travel) over de organisatie, de video en de verwachtingen voor dit jaar.

“Wij zijn een touroperator gespecialiseerd in combinatiereizen in Griekenland en Portugal met een local touch. Wij verzorgen voornamelijk eilandhopcombinaties, maar hebben ook het fenomeen ‘City-Island Combinatie’ ingevoerd. Voorbeelden hiervan zijn een combinatie van Athene met de Saronische Eilanden (Poros of Hydra) en Lissabon of Porto gecombineerd met Madeira. Die local touch komt vooral terug in onze keuze voor kleinschalige accommodaties en ons aanbod van bijzondere excursies (wij noemen ze liever ‘belevingen’) ter plaatse. Denk hierbij aan kookcursussen, foodsafari’s, thuisdiners, wijn- of olijfolieproeverijen et cetera. We zijn begonnen met vijftien eilanden in Griekenland en hebben sinds kort ons aanbod uitgebreid met Portugal. Onze specialisatie is het maken van reizen op maat en het ontzorgen van de klant. Dit doen we door naast de standaard elementen van vlucht en accommodatie ook alle transfers, naar havens en accommodaties en de ferry overtochten te verzorgen. Deze transfers zijn overigens altijd op privé-basis. Daarnaast kan een klant bij ons al van tevoren een van de bijzonder belevingen ter plekke bijboeken.”

Voor welk type reiziger is jullie aanbod geschikt?
“Onze reizen zijn uitermate geschikt voor mensen die op een comfortabele en individuele manier een combinatiereis willen maken. Onze gasten willen hierbij de grote massa vermijden en willen ter plekke echt iets meekrijgen van de tradities, cultuur en gewoonten van de lokale bevolking.”

Hoe heb je de afgelopen maanden beleefd en hoe blijven jullie positief?
“Natuurlijk vinden wij het ook enorm jammer dat er al even niet gereisd kan worden, maar wat ons betreft kun je twee dingen doen; of je gaat bij de pakken neerzitten en blijft hangen in de slachtofferrol of je gaat kijken naar wat er, misschien juist door deze bizarre tijd, wél mogelijk is. Wij hebben heel bewust gekozen voor dat laatste. We hebben onze website compleet vernieuwd en hebben veel tijd en energie gestoken in het toevoegen van nieuwe bestemmingen en het opzetten van interessante samenwerkingen.”

Hoe ziet jullie werkdag er op dit moment uit?
“We hebben nog een aantal nieuwe bestemmingen waar we aan werken op dit moment. Daarnaast vinden we het heel belangrijk om een warme band te houden met onze klanten door actief te zijn op social media en bijvoorbeeld regelmatig ‘Online Inspiratie Sessies’ te organiseren. Hierdoor blijven wij top of mind bij onze klanten. Wij zijn ervan overtuigd dat dit bijdraagt aan de bereidheid van de klanten om bij ons te gaan boeken zodra ze er klaar voor zijn.”

De rest van het interview en de kookvideo zijn hier te bekijken.

© 2021, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Author

Vorige bericht

Video - Schiphol test zelfrijdende bagagetrekker

Volgende bericht

Column - Zo blijf je top of mind

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.