BlogsNieuws

Onbereikbaar

Anno 2014 denk je dat we allemaal onze bereikbaarheid wel op orde hebben. Ik zal je uit de droom helpen; niets is minder waar. De afgelopen week zag ik vele klachten op Facebook over de bereikbaarheid van Thomas Cook.

Social media, mooi instrument. Op die manier kan je fijn je wederverkopers informeren over aanbiedingen, feestjes en dergelijke. Maar ook een gevaarlijk medium op het moment dat het even niet goed gaat.

Bij Thomas Cook gaat het nu even niet goed met de bereikbaarheid. De telefooncentrale van het Duitse moederbedrijf is ook in Nederland geïnstalleerd. Normaal gesproken staat Duitse apparatuur voor betrouwbaarheid, maar niet in dit geval. Een wachttijd van anderhalf uur is geen uitzondering, dat is een hele voetbalwedstrijd lang. Bagage bijboeken in het systeem lukt vaak niet, dus weer bellen.

Desgevraagd vertelde een reisagent mij; “We hebben de hele dag iemand op kantoor die niets anders doet dan met Thomas Cook bellen. Als alle vragen die we verzameld hebben dan zijn beantwoord, is het wachten op de volgende vraag en begint het bellen weer. Dan wil ik het nog niet eens hebben over het tenenkrommende muziekje of die keren dat ik na 90 minuten een Duits bandje kreeg en er gewoon werd uitgegooid. Deze problemen duren nu al ruim twee weken en wat mij het meest irriteert is dat als ik het consumentennummer bel ik vrijwel direct aan de beurt ben! Hopelijk is dit niet hoe Thomas Cook de toekomst ziet. En zolang dit niet opgelost is proberen wij hier zoveel mogelijk anderen te verkopen.”

Een slechte zaak natuurlijk, maar wel begrijpelijk. Thomas Cook heeft de nieuwe centrale geïnstalleerd om tijdens het hoogseizoen beter bereikbaar te zijn. Ik zou zeggen; haast je, anders hoeft het al niet meer.

Tom van Apeldoorn
tom@travelpro.nl

Ps. Uiteraard zijn reacties welkom via tom@travelpro.nl of bel even.

© 2014, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

4 Reacties

  1. yvon
    25 juni 2014 at 20:54

    Bijzonder irritant.. Als zra is het overigens wel te doen, vorige keer heb ik mijn kids te eten gegeven, de afwas gedaan, de was opgehangen en het avondeten voorbereid in de tijd dat ik in de wacht stond… ook wel enigszins komisch dan , dat multi-tasken!!

  2. K.
    20 juni 2014 at 22:18

    Mij wel hoor Remco! Echt waar!

  3. Remco
    18 juni 2014 at 11:01

    Dat gaat niet op K. Ze staan je op het consumentennummer niet te woord.

  4. K.
    16 juni 2014 at 20:33

    Gewoon met het 0900- consumenten nummer bellen. Krijg je ze meteen aan de lijn! Daar zijn de wachttijden Niet lang…

Vorige bericht

Specials TravelPro #12: Zuid-Afrika, Autohuur en Verzekeringen

Volgende bericht

Travel BBQ at the beach nu al groot succes

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."