Anno 2014 denk je dat we allemaal onze bereikbaarheid wel op orde hebben. Ik zal je uit de droom helpen; niets is minder waar. De afgelopen week zag ik vele klachten op Facebook over de bereikbaarheid van Thomas Cook.

Social media, mooi instrument. Op die manier kan je fijn je wederverkopers informeren over aanbiedingen, feestjes en dergelijke. Maar ook een gevaarlijk medium op het moment dat het even niet goed gaat.

Bij Thomas Cook gaat het nu even niet goed met de bereikbaarheid. De telefooncentrale van het Duitse moederbedrijf is ook in Nederland geïnstalleerd. Normaal gesproken staat Duitse apparatuur voor betrouwbaarheid, maar niet in dit geval. Een wachttijd van anderhalf uur is geen uitzondering, dat is een hele voetbalwedstrijd lang. Bagage bijboeken in het systeem lukt vaak niet, dus weer bellen.

Desgevraagd vertelde een reisagent mij; “We hebben de hele dag iemand op kantoor die niets anders doet dan met Thomas Cook bellen. Als alle vragen die we verzameld hebben dan zijn beantwoord, is het wachten op de volgende vraag en begint het bellen weer. Dan wil ik het nog niet eens hebben over het tenenkrommende muziekje of die keren dat ik na 90 minuten een Duits bandje kreeg en er gewoon werd uitgegooid. Deze problemen duren nu al ruim twee weken en wat mij het meest irriteert is dat als ik het consumentennummer bel ik vrijwel direct aan de beurt ben! Hopelijk is dit niet hoe Thomas Cook de toekomst ziet. En zolang dit niet opgelost is proberen wij hier zoveel mogelijk anderen te verkopen.”

Een slechte zaak natuurlijk, maar wel begrijpelijk. Thomas Cook heeft de nieuwe centrale geïnstalleerd om tijdens het hoogseizoen beter bereikbaar te zijn. Ik zou zeggen; haast je, anders hoeft het al niet meer.

Tom van Apeldoorn
tom@travelpro.nl

Ps. Uiteraard zijn reacties welkom via tom@travelpro.nl of bel even.