Het Oostenrijks Toeristenburo heeft vandaag officieel het nieuwe winterseizoen 2014-2015 ingeluid met een persmeeting in De Kleine Zaal in het Muziekgebouw aan ’t IJ in Amsterdam. Daarbij presenteerde het naast een nieuwe doelgroep dat het wil aanboren het behoud van tradities de moderne kant van het land, diverse joint promotion acties, een selectie aan plekken die garant staan voor een unieke ervaring en het vakantiemagazine winter 2014/2015.

Thiebout van den Bergh, Marketing & PR Manager Oostenrijks Toeristenburo, liet tegenover TravelPro weten met 36 journalisten van diverse landelijke media extreem veel aanmeldingen te hebben ontvangen voor het event, waarvoor partners uit zeven verschillende Oostenrijkse regio’s (Tirol Werbung, Vorarlberg Tourismus, Kärntten Werbung, Tourismusverband Wilder Kaiser, Wagrain-Kleinarl Tourismus, Schladming-Dachtein Tourismusmarketing & Skicircus Saalbach-Hinterglemm Leogang) apart overvlogen.

Prognose winterseizoen 2014/15
“Oostenrijk is met een marktaandeel van meer dan 50% in de winter dé absolute nummer 1 wintersportbestemming voor de Nederlanders. Door middel van nieuwe, aantrekkelijke wintersportarrangementen voor niet-skiërs en een nieuwe campagne voor een Ski Comeback (herintreders) willen wij de 953.000 aankomsten van Nederlandse gasten verder uitbouwen”, aldus Alfred Cossmann, Directeur van het Oostenrijks Toeristenburo.

Pijlen gericht op ‘skicomeback’
Deze winter spreekt het Oostenrijks Toeristenburo een ‘vergeten’ doelgroep aan. Zo is er een groot aantal skiërs en snowboarders die de afgelopen jaren om verschillende redenen de Oostenrijkse pistes niet meer hebben bezocht. Om deze doelgroep van een kleine 400.000 personen aan te moedigen de draad weer op te pakken en hun liefde voor de wintersport weer aan te wakkeren, bieden diverse Oostenrijkse skigebieden en deelstaten compleet verzorgde wintersportarrangementen voor skiërs en snowboarders van elk niveau. Deze arrangementen omvatten vaak nog extra service, waardoor eventuele drempels weggehaald worden en een wintersportvakantie nog toegankelijker wordt gemaakt.