“We hebben de afgelopen dagen hard gewerkt om de problemen op te lossen door middel van een overeenkomst om de toekomst van Thomas Cook voor haar medewerkers, klanten en leveranciers veilig te stellen. Hoewel er grotendeels overeenstemming was bereikt over een overeenkomst, vormde een extra faciliteit die in de laatste dagen van de onderhandelingen was aangevraagd een uitdaging die uiteindelijk onoverkomelijk bleek te zijn.”

“Het is voor mij en de rest van de raad van bestuur een kwestie van diepe spijt dat we niet succesvol waren. Ik wil me verontschuldigen bij onze miljoenen klanten en duizenden medewerkers, leveranciers en partners die ons al jaren steunen. Ondanks de grote onzekerheid van de afgelopen weken bleven onze teams de klanten op de eerste plaats zetten, wat aantoont waarom Thomas Cook een van de meest geliefde merken is op het gebied van reizen.”

“Generaties van klanten vertrouwden hun familievakantie toe aan Thomas Cook omdat onze mensen onze klanten in het hart van het bedrijf hielden en de innovatiegeest van onze oprichter in stand hielden.

“Dit is een trieste dag voor het bedrijf dat als eerste een pakketreis heeft georganiseerd en miljoenen mensen over de hele wereld de mogelijkheid heeft geboden om te reizen”.