BCD Travel heeft de financiële resultaten van 2018 bekendgemaakt. De totale omzet bedroeg 27,1 miljard dollar, waarvan 10,7 miljard aan partneromzet. De omzet steeg met 6% in vergelijking met 2017, de omzet uit nieuwe sales overtrof opnieuw de grens van 1 miljard.

“2018 was in vele opzichten een uitzonderlijk jaar voor BCD Travel. Dankzij onze focus op partnerships en innovatie, waarmee we reizigers meer betrekken en intelligente programma’s mogelijk maken, bleven we nieuwe klanten aantrekken. We stelden onze huidige klanten bovendien in staat het bereik van hun programma’s te vergroten. Daardoor behouden we al tien jaar de meest constante retentiegraad binnen deze branche”, zegt John Snyder, president en CEO van BCD. De constante sterke prestaties zijn het resultaat van het ambitieuze groeiplan van BCD Travel. In 2018 investeerde het bedrijf meer dan 40% van de EBITDA in technologie en infrastructuur. Een groot deel van die investering gaat naar de digitale platformen van BCD, zoals DecisionSource®, een business intelligenceplatform voor travelmanagers, en TripSource®, een robuust reismanagementplatform.

In 2018 breidde BCD de mogelijkheden uit voor mobiele boekingen via TripSourceGo. Daarmee kunnen zakenreizigers via TripSource zelf hotels en vluchten zoeken en boeken. Verder voegde het bedrijf nieuwe functies toe aan TripSource, zoals spraakbesturing, het opslaan van kwitanties, biometrische identificatie en een “I’m safe” button waarmee reizigers zich kunnen melden in een noodsituatie. TripSource heeft de hoogste App Store-score van alle zakenreisapps. In 2018 lanceerde BCD ook SolutionSource®, een unieke marktplaats die klanten toegang biedt tot technologische reisoplossingen van externe partners. BCD blijft, als onderdeel van haar groeistrategie, investeren in opkomende markten. In 2018 nam de zakenreisorganisatie een meerderheidsbelang in haar operationele activiteiten in Colombia. Onlangs nog werd de uitbreiding van BCD’s internationale netwerk in Zuid-Afrika aangekondigd.

“We blijven intensief investeren in technologie, mensen en ons wereldwijde netwerk. Met onze digitale platformstrategie en de meest talentvolle mensen binnen de internationale sector aan boord, willen we een meerwaarde creëren voor onze klanten”, zegt John Snyder.