Nieuws

Reisorganisatie Nordic neemt MyHimalaya over

Deel dit artikel

Reisorganisatie Nordic kan vanaf vandaag nieuwe bestemmingen toevoegen aan het aanbod door de overname van MyHimalaya. Onder meer India, Nepal, Bhutan en Myanmar worden aan het lijstje toegevoegd.

In 2018 ontstond Nordic toen Nordic Info met Xplore the North fuseerde. Dankzij die fusie werden zowel zomer- als winterreizen naar Scandinavië mogelijk bij de reisorganisatie. Nordic groeide uit tot marktleider in België voor reizen naar Scandinavië. De kennis van deze reisorganisatie beperkt zich niet louter tot Noord-Europa: met de zustermerken van Nordic zijn ook reizen mogelijk naar Ierland en Schotland, Canada, Alaska, Zuid-Amerika en de Arctische bestemmingen. Met de overname van MyHimalaya breidt het aanbod verder uit naar Azië.

Authentiek
De reisorganisatie MyHimalaya ontstond in 2013 en is gespecialiseerd in op maat gemaakte reizen naar de Himalaya en Azië. Net zoals bij Nordic ligt de focus van het merk op authentieke reiservaringen, ver weg van de massa en in de ongerepte natuur. Specialisten ter plaatse en nauwe samenwerking met lokale gidsen staan hiervoor garant. Rik Van Belle (CEO van MyHimalaya): “Meer dan 25 jaar geleden reisde ik voor het eerst naar Azië en de Himalaya. Zelf ga ik jaarlijks nog steeds op verkenning door de regio om nieuwe reizen te ontwikkelen en om nieuwe ervaringen op te doen, maar achter mij staat ook een team van reisleiders uit de verschillende landen. Azië en vooral de Himalaya-regio zijn mijn passie geworden, en dat hoop ik op een zeer persoonlijke manier door te geven aan onze reizigers.”

Samenwerken
Nordic en MyHimalaya zagen potentieel in een samenwerking: beide merken staan garant voor dezelfde, authentieke natuurbeleving. Een overname van MyHimalaya was dus een logische stap en vormt de perfecte uitbreiding op de bestemmingen van Nordic. Maarten Raes (CEO Nordic): “Met veel plezier kunnen we melden dat er vandaag een nieuw merk wordt toegevoegd aan het aanbod van Nordic. MyHimalaya blijft een apart merk, met een eigen team van specialisten op kantoor en ter plaatse. Rik Van Belle blijft aan boord en bouwt het merk verder uit onder de vleugels van Nordic. We kijken ernaar uit om nog nauwer met Rik samen te werken.”

Groei
De reissector kreeg zware klappen te verduren tijdens de coronacrisis. Ondanks alles blijft Nordic groeien. In februari 2021 werd Galtic gelanceerd, gespecialiseerd in reizen naar Schotland en Ierland. Niet veel later, in maart 2021, werd de afzetmarkt van Nordic verder vergroot met de lancering van een verkoopspunt in Nieuwegein (Utrecht) en een nieuwe website. Nordic werd zo ook actief op de Nederlandse markt met ondertussen al een kleine tien vaste medewerkers in Nederland. De toevoeging van MyHimalaya is opnieuw een voorbeeld van de groei van het bedrijf.

 

Author


Deel dit artikel
Vorige bericht

Garantiefonds GGTO is op zoek naar een financieel beheerder.

Volgende bericht

Groen reisadvies voor Malta, Sardinië en de Azoren

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.