Rwanda start een driejarige samenwerking met voetbalclub Arsenal in Engeland om toerisme, investeringen en voetbalontwikkelingen in Rwanda onder de aandacht te brengen. Rwanda wordt de officiële toerisme-partner van Arsenal en tevens de allereerste sponsor op de shirtmouw van deze wereldberoemde Premier League-voetbalclub.
Vanaf komend seizoen zal gedurende drie jaar het nieuwe Visit Rwanda-logo te zien zijn op de linkermouw van alle spelers in het eerste team, het team met spelers onder de 23 en het Arsenal Women’s-team. De samenwerking moet onder andere het toerisme potentieel van Rwanda onder de aandacht brengen, zoals de nationale parken, welke een recordaantal toeristen aantrekt vanwege het groeiend aantal dieren in het wild waaronder zwarte neushoorns, leeuwen, zebra’s, chimpansees en de beroemde berggorilla’s.
Rwanda ontving in 2017 1,3 miljoen bezoekers. 94.000 toeristen bezochten Rwanda’s drie nationale parken, te weten Nyungwe National Park, Akagera National Park en Volcanoes National Park. Toerisme heeft 90.000 banen opgeleverd en deze sector levert de meeste buitenlandse valuta’s op in Rwanda.