Travelport begint vrijdag 21 mei aan een grote salesrun langs reisbureaus in Nederland. Gert Blom van Travelport: ‘Centraal bij deze salesrun staat ons systeem Travelport Leisure. Tijdens een kort bezoek willen wij de agenten snel maar op een duidelijke manier informeren over de verschillende mogelijkheden van ons programma’.

De salesrun gaat deze week van start en loopt door tot half juni. Blom: ‘Onze accountmanagers rijden heel Nederland door en zullen ongeveer zo’n 300 reisbureaus bezoeken. Het is beslist niet zo dat we ons systeem ter plekke -dus tijdens het gesprek- gaan presenteren. Dat zou te tijdrovend zijn. We houden het bewust kort en krachtig, verrassen de reisagent met een kleine attentie en laten een uitgebreid informatiepakket over Travelport Leisure achter. Als een reisbureau meer wil weten over het programma, de voordelen die het systeem met zich mee brengt en de diverse mogelijkheden kunnen we altijd op verzoek een aparte afspraak maken voor een uitgebreide presentatie van ons systeem op het reisbureau’.

Inmiddels is Travelport ook druk in gesprek met diverse marktpartijen om Travelport Leisure onder de aandacht te brengen en het werken met het systeem te promoten. ‘Zo’n twintig reisbureaus werken nu al met ons systeem en er zijn inmiddels plannen om binnenkort een pilot met Globe op te starten’. Travelport is ook partner van de komende Reisburo Dinner Workshops ‘Take a bite off the USA’ die begin juni plaatsvinden en waarin ook Travelport Leisure aan bod komt. Blom: ‘Tijdens iedere workshop gaan we aan de hand van verschillende slides de toegevoegde waarde van het systeem voor de reisbureaus weergeven. Voor ons zijn deze workshops een ideaal moment om in contact met de reisagenten te komen’. Meer info over de Reisburo Dinner Workshops vind je trouwens TravelPro 20 van deze week.