Travelport gaat vanaf vandaag een vernieuwde, meerjarige, wereldwijde content-samenwerking aan met Hilton Worldwide, één van de grootste hospitality-bedrijven ter wereld.

Dankzij de vernieuwde samenwerking met de Amerikaanse organisatie zijn de 4.112 hotels, resorts en timeshare accomodaties beschikbaar voor reisagenten die werken met Travelports travel commerce platform. Hilton’s merkenportfolio bestaat uit luxe hotelmerken (Waldorf Astoria Hotels & Resorts en Conrad Hotels & Resort), full-service hotelmerken (Hilton Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton en Embassy Suites Hotels), focused-service hotelmerken (Hilton Garden Inn, Hampton Inn, Homewoord Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton en Curio – A Collection by Hilton) en een timeshare-merk (Hilton Grand Vacations).

“De verlenging van onze samenwerking met Travelport vormt een belangrijk onderdeel van onze algehele distributiestrategie. We hechten veel waarde aan Travelports uitgebreide wereldwijde netwerk van reisagenten en ook haar focus en investeringen op het gebied van efficiënte hoteldistributie in de reisbranche zijn belangrijk voor ons”, zegt Eduardo Schutte, senior vice president, global sales distribution & services bij Hilton Worldwide. “Dankzij deze overeenkomst kunnen reisagenten wereldwijd beschikken over een aanbod van 680.100 kamers in 92 landen en kunnen ze eenvoudig shoppen en boeken.”

Diederik van Dam, Country Manager Nederland bij Travelport: “Hilton is één van de meest toonaangevende merken in de wereldwijde hospitality-branche en we zijn dan ook verheugd dat we onze samenwerking niet alleen vernieuwen, maar ook uitbreiden. Het bieden van competitieve hotel-content via ons travel commerce platform is een essentieel onderdeel van Travelports langetermijnstrategie ‘Beyond Air’ en Hilton is in dit kader een zeer waardevolle partner.”