Vandaag heeft de Facebook community van Sawadee een gezicht gekregen middels een grote mozaïekfoto die gemaakt is van de profielfoto’s van fans van de touroperator. Sawadee heeft 10.000 fans weten te bereiken op Facebook, een heuse mijlpaal. Het succes op Facebook is mede te danken aan het feit dat Sawadee gedurende zes maanden -tot en met mei- elke maand een reis weggeeft. Op www.facebook.com/sawadee.nl kan je deze maand een reis winnen naar Zuid-Afrika.

Sawadee is de grootste community op Facebook binnen de reiswereld met meer dan 10.000 fans. Jacco Holterman, marketing manager bij Sawadee laat weten zeer blij te zijn met deze overwinning maar is zich ervan bewust dat het niet alleen om kwantiteit draait, maar dat interactie met de volgers en onderling tussen de fans het allerbelangrijkste is. Holterman: ‘We zien social media niet slechts als een marketingtool, maar als een strategie waar de hele organisatie bij betrokken is, inclusief onze reisbegeleiders in het veld’. Op de Facebookpagina van Sawadee zijn foto’s en filmpjes te vinden van bestemmingen en er is een interactie tussen de fans onderling. Sawadee organiseert tevens diverse acties. Zo is de brochurecover van 2011 door middel van een fotowedstrijd onder reizigers gekozen en komt er binnenkort een reis naar Oost-Afrika online die tot stand is gekomen via social media.