Royal Schiphol Group reikt de awards jaarlijks uit aan business partners die zich door hun innovatieve bedrijfsvoering of positieve prestaties hebben onderscheiden. “We zijn trots als Royal Schiphol Group om samen te werken met zulke innovatieve business partners”, aldus Chief Operations Officer Birgit Otto.

De Cargo Award is gewonnen door KLM Cargo. Het bedrijf heeft een optimalisatieproject opgezet waarmee de snelheid en efficiëntie van de Europese goederenstromen aanzienlijk wordt verbeterd. De Efficiency Award is gewonnen door Delta Air Lines. Door te sturen op KPI’s en actief betrokken te zijn bij de ontwikkelingen op Schiphol hebben zij afgelopen jaar veel efficiency behaald. Transavia is door diverse goede operationele prestaties winnaar van de Operational Excellence Award.

Transavia heeft een snelle omdraaitijd en heeft een nieuw Data Coding Scheme succesvol geïmplementeerd voor een betere ontvangst van berichten. Met het verwerken van 20,2 miljoen passagiers en een groei van 8% in 2016 is KLM de winnaar van de Passanger Airline of the Year – Europe award. In 2016 voegde KLM acht nieuwe bestemmingen toe aan hun netwerk, waarvan twee nieuw voor Schiphol.

Jet Airways startte op unieke wijze drie routes van en naar Schiphol in één keer op en is daarmee de winnaar van de Passenger Airline of the year – Intercontinental award. Met deze nieuwe routes zette Jet Airways Mumbai als nieuwe bestemming voor Schiphol op de kaart. airBaltic had in 2016 de wereldprimeur met de introductie van de Bombardier CS300 op Schiphol. Het gebruik van de Bombardier CS300 door airBaltic zorgt voor een positieve ontwikkeling van minder emissie en meer geluidswinst en maakt airBaltic de winnaar van de Sustainability Award.