Nieuws

Schiphol treft maatregelen voor drukte zomervakantie

In de zomervakantie (7 juli tot en met 2 september) reizen per dag gemiddeld 220.000 mensen van, naar of via Schiphol. In totaal zijn het 12,7 miljoen reizigers, een stijging van 2,4% ten opzichte van de zomervakantie 2017. De drukste dag wordt maandag 30 juli, waarop er naar verwachting 233.000 mensen vliegen. Schiphol treft daarom vakantiemaatregelen.

Schiphol spant zich samen met haar partners extra in om ieders reis zo soepel en comfortabel mogelijk te laten verlopen. De luchthaven treft net als vorige vakanties meerdere vakantiemaatregelen, waaronder 20% meer personeel, extra informatievoorziening voor reizigers en crowdteams die bij grote drukte alle passagiersstromen in goede banen leiden. Ook kunnen reizigers zonder of met weinig handbagage gebruik maken van een speciale doorgang genaamd ‘small bags only’.

Ondanks de extra maatregelen kunnen er door de grote hoeveelheid reizigers op momenten langere wachttijden zijn. Echter, als reizigers de adviestijd van hun luchtvaartmaatschappij volgen, is de totale tijd dat zij op Schiphol verblijven vaak hetzelfde als anders. Het advies voor vluchten binnen Europa is meestal om twee uur van te voren op Schiphol te zijn en voor intercontinentale vluchten drie uur.

Tips voor reizigers
Schiphol raadt reizigers aan goed voorbereid op reis te gaan. Daarvoor heeft Schiphol enkele tips, waaronder:

  • Kom op tijd. Dit is de tijd die de luchtvaartmaatschappij aangeeft.
  • Neem zo min mogelijk handbagage mee, zodat de veiligheidscontrole sneller gaat. Let ook op de handbagageregels. Vloeistoffen in verpakkingen van meer dan 100ml (zoals flesjes water) of voorwerpen met een scherpe punt waarmee ernstig letsel kan worden toegebracht, mogen bijvoorbeeld niet mee.
  • Controleer thuis de geldigheid van paspoort en reisdocumenten.
  • Houd rekening met extra regels en controles van de Koninklijke Marechaussee bij reizen met een minderjarig kind.
  • Houd de actuele vluchtinformatie in de gaten. Dat kan via de luchtvaartmaatschappij, de website van Schiphol of de Schiphol-app.

© 2018, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Author

Vorige bericht

Garuda Indonesia non-stop van en naar Jakarta

Volgende bericht

Emirates vliegtuigen verkennen met 360 graden 3D ervaring

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.