Nieuws

Schiphol verbetert informatievoorziening in de terminal

Schiphol zet nieuwe communicatiekanalen in om de reiziger in de terminal nog beter te helpen bij vragen of problemen. Reizigers kunnen al langer 24 uur per dag contact opnemen met Schiphol via telefoon, email, chat en social media zoals WhatsApp, Facebook (Messenger), Twitter en Instagram. Daar zijn nu selfservice informatiepunten bijgekomen, verspreid over verschillende locaties in de terminal.

Op de selfservice informatiepunten kunnen reizigers hun vluchtinformatie opzoeken, plattegronden raadplegen en veelgestelde vragen en antwoorden bekijken. Bij complexe vragen of problemen kan de reiziger met een Schiphol medewerker communiceren via videocall. Indien nodig komt een mobiele assistent naar de reiziger toe om deze ter plekke te helpen.

Getest
De afgelopen maanden zijn de selfservice informatiepunten gefaseerd ingevoerd en getest. In de maand mei hebben de meeste gebruikers de selfservice informatiepunten gebruikt om hun vluchtgegevens op te zoeken of plattegronden bekeken. Onderzoek onder de gebruikers heeft uitgewezen dat ruim 95% tevreden is over de selfservicepunten.

Uit klantonderzoek is gebleken dat reizigers bij voorkeur meer digitaal, onafhankelijk van hun locatie, met Schiphol willen communiceren middels diverse online kanalen. Uiteraard stellen reizigers ook de mogelijkheid van persoonlijk contact op prijs.

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Juliëtte Roos nieuw bij HolidayTaxis

Volgende bericht

Untamed Travelling beloont topboekers 2018

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.