Het SGR heeft vanavond een alternatief gepubliceerd voor klanten die een vakantie bij Oad hebben geboekt.
Heeft de klant een reis van OAD of SRC geboekt, rechtstreeks bij Oad of SRC of via een Globe Reisburo, dan kan de klant het vooruitbetaalde reisgeld als volgt claimen:
Claimen via een reisbureau/ vervangende reis boeken
De klant kan bij een van de volgende reisbureaus een vervangende reis boeken en de (aan)betaling daar verrekenen met de vervangende reis:
– Arke
– D-Reizen
– Thomas Cook Travelshop
– VakantieXperts
De reissom die de klant al aan OAD, SRC of Globe had betaald, hoeft u dan niet opnieuw te betalen. De klant moet daarbij de volgende stukken mee naar het reisbureau:
– de boekingsbevestiging c.q. factuur van OAD, SRC of Globe;
– de bewijzen van de betaling (kopie dagafschrift of print van internetbankieren);
– E-tickets voor lijndienstvluchten, indien in het bezit;
– ID-kaart (zoals paspoort of rijbewijs).
Claimen bij SGR
Wilt de klant geen gebruik maken van bovengenoemde mogelijkheid, dan de klant een schadeclaim indienen bij het SGR door een Schadeformulier OAD met de boekingsgevestiging c.q. factuur en de bewijzen van betaling op te sturen naar SGR, Postbus 4040, 3006 AA Rotterdam.
15 reacties
als nog oad gebeld en die heeft ons verwezen naar reisbureaus wij hadden alle papieren Disneyland 20 oktober dus reis is nu omgeboekt door D-Reizen .
bedankt D-Reizen
Let op je moet de papieren al hebben.
en hun verrekenen idd de reissonm die betaald is en boekt eenn nieuwe reis
85 miljoen in kas laat die reizen toch doorgaan ik vertrek binnen 2weken
moet dan wel de dubbele prijs betalen als ik nu wil boeken
o ja telt alleen niet partner hotels he heb contact gehad d reizen en die kunnen niks doen ja hun eigen klanten dus wij die alles in huis hebben en met auto gaan dubbel gedupeerd
En wat te denken van de Toerkoop Reisburo’s…..slechte zaak SGR!!
Ben benieuwd op grond van welke criteria de SGR die eerste keuze heeft kunnen maken……………… Dit gaat een staartje krijgen en terecht.
Ik mis Travel Counsellors in dit rijtje
SGR, dank voor de aanpassing!
Zo, het kost 5,5 cruciale uren, maar het SGR heeft het aangepast. Nu gaan we achteraf maar eens verhaal halen!
Kom op SGR. Pas dit zsm aan!!
Nou het SGR heeft ingegrepen hoor:
– TravelXL
– Disma Reizen/ Beins Travel
zijn er bij gezet. Echt te gek en schandalig voor woorden dit! sinds het begin emails niet beantwoorden, de telefoon niet opnemen, maar het blijkt nu wel waar het SGR druk mee bezig was; deals maken met reisbureaus. Waar is Peter Silberman nu om de boel te veroordelen?
SGR trek je conclusies en stap op!
Te zot voor woorden dit. Schandalige actie van het SGR.
Belachelijk zeg, belangenverstrengeling? Goeie zet, maar niet heus!
waarom niet bij Holland International Reisbureaus?
Dit slaat werkelijk alles.
Waar zijn we mee bezig.
Worden tegenwoordig andere reisbureaus buitenspel gezet.
Werkelijk ongehoord dat het SGR slechts naar enkele reisbureauketens verwijst. Ook de andere bij het SGR aangesloten reisbureaus zijn prima in staat dit af te handelen. Ik roep het SGR op dit per direct te herstellen en te rectificeren.