Het SGR heeft vanavond een alternatief gepubliceerd voor klanten die een vakantie bij Oad hebben geboekt.

Heeft de klant een reis van OAD of SRC geboekt, rechtstreeks bij Oad of SRC of via een Globe Reisburo, dan kan de klant het vooruitbetaalde reisgeld als volgt claimen:

Claimen via een reisbureau/ vervangende reis boeken
De klant kan bij een van de volgende reisbureaus een vervangende reis boeken en de (aan)betaling daar verrekenen met de vervangende reis:

– Arke
– D-Reizen
– Thomas Cook Travelshop
– VakantieXperts

De reissom die de klant al aan OAD, SRC of Globe had betaald, hoeft u dan niet opnieuw te betalen. De klant moet daarbij de volgende stukken mee naar het reisbureau:

– de boekingsbevestiging c.q. factuur van OAD, SRC of Globe;
– de bewijzen van de betaling (kopie dagafschrift of print van internetbankieren);
– E-tickets voor lijndienstvluchten, indien in het bezit;
– ID-kaart (zoals paspoort of rijbewijs).

Claimen bij SGR
Wilt de klant geen gebruik maken van bovengenoemde mogelijkheid, dan de klant een schadeclaim indienen bij het SGR door een Schadeformulier OAD met de boekingsgevestiging c.q. factuur en de bewijzen van betaling op te sturen naar SGR, Postbus 4040, 3006 AA Rotterdam.