SNCF lanceert maandag 3 januari haar nieuwe B-to-B reservatietool voor Europese reisbureaus (buiten Frankrijk). Op deze manier wilt SNCF haar aanwezigheid in de sector van de zakenreizen versterken door specifieke functionaliteiten aan te bieden.

SNCF biedt de Europese reisbureaus een online boekingssysteem waarmee zij hun klanten het volledige SNCF-aanbod kunnen aanbieden*. Dit beantwoordt hoofdzakelijk aan de behoeften van de vrijetijdsmarkt. De nieuwe B-to-B website, mytraintravel.com, die op 3 januari wordt gelanceerd, zal gebruikmaken van nieuwe functies die ontwikkeld zijn om het verkoopproces en de ervaring van de klant te verbeteren en om vooral in te spelen op de behoeften van de zakelijke markt.

Mytraintravel.com is:

– een vereenvoudigd instrument voor vrijetijds- en bedrijfsagentschappen

Meertalige website / Onmiddellijke inschrijving voor kleine agentschappen / Online terugbetalingen en omruilingen / Reserveringen in meerdere segmenten en bijbehorende tarieven / Mogelijkheid om reizigersprofielen in te voeren / Autologin en IP-filter / Rekening houden met promo’s- en BV-codes / Rekening houden met de G30- garantie / Mogelijkheid om subaccounts aan te maken voor verkopers van agentschappen / Maandelijkse facturen en volledige details van de boekingen die werden uitgevoerd op de site

– functionaliteiten die aangepast zijn aan de behoeftes van de zakenreizigers

Kaarten, abonnementen en bijbehorende tarieven / Toegang tot FCE-tarieven (= bedrijfstarieven) / FID-kaarten (frequent flyer) wordt in aanmerking genomen / Zitplaatskaart beschikbaar in Première

– een antwoord op de verwachtingen van de ondernemingen

CO2 balans door OD wordt aangegeven
De overgang van de oude naar de nieuwe site zal naadloos en ongewijzigd verlopen voor agentschappen die de huidige tool gebruiken: vanaf 3 januari zullen zij automatisch worden doorgestuurd naar de nieuwe site, die dezelfde url blijft behouden.

Een erkende speler op de markt
Sinds vele jaren biedt SNCF de Europese agentschappen toegang tot haar diensten via een speciale website, die aanvankelijk meer gericht was op de vrijetijdsmarkt. Gezien de gezondheidscontext en de veranderende praktijken, wilde SNCF haar positionering herzien en haar aanwezigheid bij zakenreizigers versterken. Het team zal voortaan beroep doen op een erkende speler op de markt van de zakenreizen: Travel Planet.

Gemakkelijke toegang tot SNCF-diensten
Met tienduizenden reisagentschappen in Europa, reizen er elk jaar honderdduizenden bezoekers op het Europese hogesnelheidsnet voor vrijetijds- of zakendoeleinden. Europese reisbureaus hebben toegang tot het aanbod van SNCF via GDS of een speciale B2B-website. Deze website is een essentieel aanvulling, voor alle agentschappen, ongeacht hun boekingsvolume of hun werkwijze, hierop kunnen ze op een eenvoudige manier toegang kunnen krijgen tot het volledige spoorwegaanbod van SNCF.

(Advertorial)