Blogs

Social media

Social mediaHet valt me op dat in de reiswereld weinig tips over social media worden gedeeld. Mag ik een voorzetje doen?

1. Ik heb ontdekt dat als ik mijn tweets vaag houd meer mensen klikken op de link in die tweet. Berichten die beginnen met “zou dit echt waar zijn….” of “ik ben benieuwd of dit werkt….” scoren beter in vergelijking met concrete berichten.

2. Veel mensen blijken wat huiverig voor verkorte URL’s. Je weet immers niet wat er achter zit. Zeker voor Facebook is het niet nodig om URL’s te verkleinen en daar probeer ik het al minder te doen zodat mensen zien naar welke website ze geleid worden.

3. Hij bestaat al wat langer in Facebook, maar hij blijft handig! Het klokje onder het “Wat ben je aan het doen”-boxje. Met dit klokje kun je een bericht in Facebook plannen.

4. Probeer er achter te komen wanneer jouw doelgroep op Facebook actief is. Werkende mensen bekijken hun Facebook vaak in de lunchpauze, maar vaders en moeders die overdag met kinderen bezig zijn pas ’s avonds vanaf 20:00 uur. Het sorteert weinig effect als je een bericht plaatst op een tijdstip dat jouw doelgroep niet op Facebook aanwezig is.

Het je ook een tip? Deel het met me via Twitter (@vincenthekkert). Wie weet lees je hem de volgende keer in een blog terug!

© 2012, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Win kaartjes voor ‘De Spaanse Rijschool’ bij Austrian Airlines

Volgende bericht

Reisbranche moet grote shake-out vrezen

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.