Travix heeft onlangs Taco Morellise aangesteld als Chief Operating Officer (COO). Deze nieuwe functie is gecreëerd ter ondersteuning van de groeiambities van Travix om wereldwijd een toonaangevende online reisorganisatie te worden. Taco Morelisse wordt verantwoordelijk voor de implementatie van de groeistrategie van Travix, en let daarbij op de operationele excellence en strategische planning.

In iets meer dan drie jaar is Travix uitgegroeid tot een op vluchten gerichte online reisorganisatie met een toonaangevend technologieplatform en een uitzonderlijke groeiprestatie op de internationale markten. Met meer dan 550 medewerkers die 50 nationaliteiten vertegenwoordigen, verdeeld over zes locaties ter wereld, en met 48 internationale websites, breiden de vijf prominente merken van Travix zich snel uit over de vijf continenten.

Travix wil het voortouw nemen in het creëren van toonaangevende en baanbrekende innovaties om de toekomst van de online reisbranche vorm te geven. CEO John Mangelaars: “Om Travix naar het volgende niveau te brengen, zullen we ons wereldwijde bereik vergroten, onze cross-selling activiteiten uitbreiden en de personalisatie van onze proposities versterken. We zijn blij Taco welkom te kunnen heten als onze COO, die de verantwoordelijkheid op zich neemt voor alle activiteiten, van verkoop tot service. Hij zal een belangrijke motor zijn voor de succesvolle implementatie van onze groeistrategie. Zijn bewezen ervaring met strategieontwikkeling en het leiding geven aan snelgroeiende bedrijven in combinatie met zijn commerciële en technologische kennis zijn voor ons essentieel om de meest toonaangevende online reisorganisatie ter wereld te worden.”

Taco Morelisse is niet helemaal nieuw bij Travix. Na zijn functie als CEO van Kluwer, richtte hij Nelson Ventures op en was extern adviseur voor de Raad van Bestuur van Travix. Vanaf 2014 droeg hij in belangrijke mate bij aan de beleidsontwikkeling van Travix. Als COO zal hij rechtstreeks rapporteren aan de CEO van Travix, John Mangelaars. De drie belangrijkste prioriteiten van Taco zijn het uitvoeren van de groeistrategie van Travix, vernieuwing brengen in de klantervaring, met name op het gebied van mobile, en het implementeren van de agile manier van werken binnen de Travix-organisatie. Taco voegt hieraan toe: “Ik kijk ernaar uit een positieve impact te hebben op de strategische prioriteiten van Travix en de interne teams op zo’n manier te verbinden dat dat wereldwijd voor een geweldige klantervaring zorgt.”