Gisteren betrad tijdens de Vakantiesalon 2015 in Brussel de TravelTop het podium om te debatteren over de huidige stand van zaken en de toekomst van de reisbranche. Deze TravelTop bestond uit Elie Bruyninckx (CEO van TUI Belgium & Netherlands) Marco Feber (CEO Thomas Cook), Joost Romeijn (CEO SundioGroup) en Steven van der Heijden (CEO Corendon).

Aan bod kwamen onder meer de ontwikkeling van de markt, de veranderingen in technologie en het voortbestaan van reisbureaus.

Blijven klanten wel reizen boeken in een wereld die dankzij de politieke situatie steeds instabieler wordt? Doet de reisindustrie wel snel genoeg aanpassingen aan de nieuwe generatie Y, die wordt gezien als erg individualistisch? Wat als Facebook morgen opeens deelnemer wordt in de branche? Hoe belangrijk blijft de relatie met de klant in de toekomst? En zijn pakketreizen nog wel van deze tijd?

Bruyninckx denkt in ieder geval van wel: “Pakketreizen zijn niet meer zoals tien jaar geleden, toen de reisindustrie was gericht op het massatoerisme. Pakketten zijn flexibel met veel mogelijkheden en opties, zodat de reis geheel tegemoet komt aan de wensen van de klant. Doordat we ook via diverse kanalen contact kunnen leggen met de klant, zoals bijvoorbeeld Facebook, en een relatie kunnen opbouwen met de klant, wordt de samengestelde pakketreis juist erg persoonlijk”.

Lees de uitgebreide reportage over de TravelTop in nummer 7 van TravelPro dat woensdag 11 februari verschijnt.

Een sfeerimpressie van Kees Kooijmans, Reisbureau Travel Slide.