In de Harbour Club in Amsterdam zijn vanavond de winnaars bekendgemaakt van de jaarlijkse Zoover Awards. Een recordaantal vakantiegangers heeft de afgelopen weken zijn stem uitgebracht, bijna 124.000. Onder de twintig trotste winnaars kunnen TUI en Solmar zich de grootsten noemen. Zij gaan beiden met maar liefst twee Zoover Awards naar huis.

Twee grote winnaars: TUI en Solmar
Twee deelnemers werden door de consument beloond met maar liefst twee felbegeerde Zoover Awards. De titels best gewaardeerde Zonvakantie aanbieder én Wintersport aanbieder, beiden in de categorie XL, gingen naar TUI. Niet zonder slag of stoot, want Zonvakantie aanbieder Corendon volgde TUI op de hielen. Solmar mag zich de beste Wintersport aanbieder én Autovakantie aanbieder in de categorie Large noemen.

Veel stemmen voor Eurocamp en Fletcher
TUI en Solmar zijn niet de enige overduidelijke winnaars. Zo stemde het publiek massaal op Eurocamp in de categorie Campingvakantie L. Eurocamp liet de nummer twee, ANWB Kampeervakantie, ruim achter zich. Bij de categorie Hotelketen XL kwam Fletcher Hotels met een overmacht aan publieksstemmen als eerste uit de bus.

Bebsy sleept nipt titel Stedentrip L in de wacht
Voor een aantal titels was het tot het allerlaatste moment spannend. De strijd voor de best gewaardeerde Stedentrip L werd gewonnen door Bebsy, op de voet gevolgd door Slangenreizen.nl. Ook bij de Vakantie Bungalowpark aanbieders Large was het een nek-aan-nek race. Winnaar Hof van Saksen wist TopParken net voor te blijven.

Overige winnaars
Natuurlijk waren er nog meer winnaars tijdens de feestelijke Zoover Awards. Zo mag Lavidatravel zich het beste reisbureau L noemen en reisbureau VakantieDiscounter kreeg de meeste stemmen in de categorie XL. Natuurhuisje.nl won de award voor Vakantiehuis aanbieder L en het publiek koos Belvilla als beste in de categorie Extra Large.

Sinds 2009 reikt Zoover de publieksprijzen uit aan de meest favoriete reisorganisaties in tien verschillende categorieën. Philipp Goos (CEO Zoover): “Elk jaar weten weer een kleine 50 miljoen Nederlanders ons te vinden om hen te helpen met het vinden van de juiste vakantie. Dat 124.000 van hen een stem uitbrengt onderstreept hoe belangrijk consumenten onze onafhankelijke positie vinden”. Dit jaar werd voor het eerst onderscheid gemaakt tussen kleinere en grote organisaties, zodat iedereen evenveel kans maakt op de titel. Ruim 150 deelnemers gingen de onderlinge strijd aan voor dé meest belangrijke publieksprijs in de reisindustrie.