Het is weer zover, de Oranjegekte slaat weer toe. Bij elke pot pindakaas, krat bier of tube tandpasta zit wel een artikel waarmee je het komende WK nog meer plezier kan beleven.

In de reiswereld doen we er niet veel mee, Sunweb is wel sponsor van het Nederlands elftal, maar ook die zijn niet erg druk met het WK. In de reisbureaus is er ook weinig van de WK-gekte te zien. Ik denk dat wij gewoon veel meer verstand van voetbal hebben dan de rest van Nederland, hoezo wereldkampioen?

We hebben maar twee spelers die op het hoogste niveau acteren, Robben en Van Persie en dan nog Sneijder en Van der Vaart die een stapje daaronder tegen een bal trappen. Kortom, als ik de voorselectie van Brazilië, Spanje, Duitsland en Italië bekijk hebben we niets te zoeken in Latijns-Amerika.

Leo van der Hoeven (Apollo), een van de trouwste supporters van Oranje, gaat naar Brazilië. Maar niet in een van de speelsteden van Oranje, dat zegt toch al genoeg

Tijdens de Men Only in Oman hebben we intensief over de reisbranche gesproken, daar schrijven wij niets over in het blad. Op deze manier kan een ieder vrijuit zijn menig geven, zonder dat het direct aan de grote klok hangt.

In onze spaarzame vrije tijd was voetbal ook een belangrijk gespreksonderwerp, de algemene teneur was er toch een van gematigd optimisme. De aanwezige Rotterdammers waren het meest positief. Met zoveel Feyenoorders in de selectie moet het volgens hen  wel goed komen.

Het gaat een hele korte deelname worden in Brazilië vrees ik. Maximaal de laatst zestien en dan weer naar huis, en jou klanten weer op vakantie. Mocht ik ongelijk hebben en Oranje het WK toch winnen, dan zal ik in een Roy Donders juichpak de cover van TravelPro sieren.

Tom van Apeldoorn
tom@travelpro.nl

Ps. Toch maar wel zo’n pak geregeld, je weet het nooit.