Op 29 november renden 3.000 atleten uit maar liefst 32 landen over de Koningin Emma Pontonbrug tijdens de tweede KLM Curaçao Marathon. Onder hen gingen ook 37 Nederlandse reisagenten de uitdaging aan op de 5, 10 of 21 kilometer of zij zorgden voor de gewenste aanmoedigingen langs de bekende Handelskade van Willemstad of op de 56 meter hoge Koningin Julianabrug.
De 37 reisagenten zijn de winnaars van de KLM Curaçao Sales Run: een gezamenlijk actie van KLM, Curaçao Tourist Board Europe (CTBE) en Stichting Run in The Sun (RiS) om zowel de verkopen naar het eiland als arrangementen rondom de marathon te stimuleren. Degenen die de meeste tickets verkochten in de maand november zijn mee op FAM trip naar Curaçao van 26 november tot 1 december. CTBE verzorgt het eilandprogramma en de accommodatie, KLM de vluchten en RiS deelname aan de marathon en de events er omheen. De winnaars mochten voor een zeer gunstig tarief ook een collega meenemen.
Edward Suares, directeur van Curaçao Toeristen Bureau Europa, vindt het belangrijk om “samen met gewaardeerde partners zoals KLM en RiS te werken aan internationale evenementen en tegelijkertijd FAM trips te organiseren, zodat reisagenten zien dat er altijd iets te beleven is op Curaçao en hun eilandkennis up to date blijft.”
“Het is enorm belangrijk voor KLM om reisadviseurs bestemmingen te laten beleven, ervaring verkoopt tenslotte beter. KLM en Curaçao hebben een historische band, aangezien we al 81 jaar op deze bestemming vliegen en is een belangrijke bestemming voor ons”, aldus Toon Balm, Vice President Sales and Services KLM Netherlands.
Stichting Run in the Sun, organisator Kees van Muiswinkel, hoopt dat de KLM Curacao Sales Run deelnemers met hun deelname aan deze unieke running studiereis, tot de conclusie komen dat Curaçao ook in sportief opzicht uitblinkt. De slogan van de KLM Curacao Marathon is ‘Your Best Time Ever’. “Wij gaan ervan uit dat de reisbranche dat ook zo heeft ervaren. Van onze kant nog een big ‘Masha Danki’ voor hun komst en hopelijk tot de volgende editie en dan natuurlijk met heel veel klanten.”