2016 wordt het grootste investeringsjaar voor familiepark LEGOLAND met als belangrijkste trekpleister het nieuwe themagebied NINJAGO. In totaal investeert LEGOLAND 85 miljoen DKK (ruim € 10 miljoen). Naast het themagebied heeft het park ook geïnvesteerd in 24 nieuwe NINJAGO themakamers in Hotel LEGOLAND. Elke kamer biedt plaats aan twee volwassenen en twee kinderen. Volgens Christian Woller (general manager van LEGOLAND) is er een stijgende vraag naar themakamers. “Het zijn voornamelijk de buitenlandse bezoekers die LEGOLAND als vakantiebestemming kiezen. Het is voor ons daarom een logische keuze geweest om de bestaande themakamers uit te breiden met de nieuwe NINJAGO kamers.”
In het nieuwe NINJAGO themagebied van ruim 5.000 vierkante meter is een speciaal interactief ninja trainingscentrum gebouwd voor groot en klein. Het speelgebied omvat indoor en outdoor activiteiten voor het hele gezin en is tot in detail uitgewerkt. Iedere bezoeker van het familiepark kan in het NINJAGO universum zijn of haar ninja vaardigheden oefenen. Zo kunnen bezoekers zich in een laser labyrint in ninja stijl een weg banen langs dertig neon-groene laserstralen of een twaalf meter hoge klimwand in de vorm van een rots beklimmen, waarbij de gekleurde handgrepen geluiden produceren. “Wij hebben geprobeerd om een speelgebied te creëren, waarin ieder detail bijdraagt aan de beleving van de bezoeker. Zelfs in de rij staan wordt leuk, omdat tijdens het wachten verrassende LEGO details ontdekt kunnen worden”, zegt Christian Woller. Hij benadrukt dat het complete NINJAO speelgebied opgezet is voor de hele familie en dat met name NINJAGO – The Ride bedoeld is om de bezoekers van het park een belevenis mee te geven die ze nog nooit eerder hebben meegemaakt.
Foto: Christian Woller toont de kaart.