TUI inspireert, informeert en helpt haar klanten gedurende de reis met de geïntroduceerde app. De app is vanaf nu te downloaden in zowel de Play Store voor Android smartphones en tablets als in de Apple App Store voor IOS smartphones en tablets.

De TUI app biedt TUI klanten de helpende hand voor, tijdens en na de vakantie. Reizigers vinden in de app onder andere de weersverwachting en niet te missen highlights op hun vakantiebestemming, informatie over hun hotel en de boekingsgegevens. Via de app kan online worden ingecheckt waarna de reiziger zijn mobile boardingpass ontvangt en er kunnen in een handomdraai extra services worden geboekt die de vlucht en vakantie nog aangenamer maken. Ook kan bepaalde informatie gedeeld worden via sociale netwerken. Een goed voorbeeld hiervan is de countdown-functie waarmee in dagen wordt afgeteld naar het daadwerkelijke vertrek.

Nog meer features
Deze eerste release is pas het begin; op korte termijn wordt de app verder uitgebreid met nog meer functionaliteiten. De vakantieganger kan dan alvast kennismaken met de hostess van de exclusief door TUI aangeboden TIME TO SMILE appartementen en chatten met de reisleiding op de bestemming. Via de app zal het ook mogelijk zijn om vakantie-ervaringen te delen met andere reizigers, suggesties te krijgen voor restaurants en bezienswaardigheden op basis van de locatie waar men zich bevindt en excursies ter plaatse te boeken. De app is kortom alles wat de reiziger nodig heeft voor zijn vakantie, altijd en overal.

Innovatie is de toekomst
Arjan Kers (General Manager TUI Nederland): “Ons streven is simpel, wij willen van elke vakantie een ervaring met een smile maken. Om onze klanten een onvergetelijke en zorgeloze vakantie te bezorgen, zijn wij constant op zoek naar manieren waarop we dit kunnen doen. De TUI app is een goed voorbeeld van onze innovatieve ondernemingsgeest. Innovatie is de toekomst en de TUI app brengt die toekomst voor onze klanten dichterbij.”